MSZP: ha nem alakítják át, ellehetetlenül a MÁV

2009. november 11. szerda 15:12

Ha a kormány nem fog neki a MÁV átalakításának, akkor az államvasutak februárra ellehetetlenülnének, és a választások előtt egy újabb "BKV-ügyről" szólna a sajtó - közölte szerdán Gazda László szocialista politikus az MTI-vel.

Gazda László ezt arra reagálva közölte, hogy Fónagy János fideszes képviselő szerdai sajtótájékoztatóján azt mondta: hiába az elkeseredett tiltakozás, az MSZP továbbra is be akarja zárni a vidéki vasútvonalakat.

Mint azt Gazda László elmondta: az ország nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy egy pazarló rendszert tartson fenn, az MSZP pedig nem engedheti meg magának azt a "könnyelműséget", hogy hagyja csődbe menni a MÁV-ot.

A cél - fejtette ki -, hogy az adófizetőknek egy olcsóbb, tisztább, pontosabb közösségi közlekedést kelljen finanszírozniuk, és hogy középtávon megteremtsék a költséghatékony gazdálkodás feltételeit.

Gazda László szerint a közösségi közlekedést nem kell helyreállítani, mert nem szűnik meg sehol. Ahol nem lesz vasút, ott lesz autóbusz és ahol nem lesz autóbusz, ott lesz vasút - hangsúlyozta, hozzátéve: a párhuzamosságokat akarják megszűntetni.

A politikus megerősítette Fónagy János azon információját, amely szerint a kormány kihagyja a vasúti törvényből a vasútvonalak felsorolását. Elmondta: a hálózat megjelenítése a Nemzeti Közlekedési Stratégia szerves része, ezt követően egy törvényben kell szabályozni a közösségi közlekedés módját, a hálózatot pedig elegendő egy kormányhatározatban rögzíteni.

Fónagy János szerdán sajtótájékoztatón azt mondta: az Európai Bizottság szerint a hiánycélok és a megszorítások egy jelentős része megalapozatlannak és tarthatatlannak tűnik. Kijelentette, hogy ha ezekkel a lépésekkel nem lehet valós megtakarítást elérni, akkor bizonyítottnak tekintik, hogy a kormány tisztán politikai alapon dönt a vonalak bezárásáról.

Megerősítette azt a kijelentést, hogy a Fidesz kormányra kerülése esetén helyre fogja állítani a közösségi közlekedést, azokon a helyeken, ahol az még műszakilag lehetséges.

(mti)