Kötelező biztosítás: változik a rendszer
2009. október 09. péntek 14:47

A teljesítmény alapú besorolást az indokolja, hogy egyre kisebb hengerűrtartalommal tudják a motorok ugyan azt a teljesítményt nyújtani, a nagyobb teljesítmény pedig - rendszerint - nagyobb veszéllyel, és így több kárral is jár.
Személyautónál - ugyanúgy, mint eddig - a 850 köbcenti alatti, a 851-1.150 köbcenti közti, az 1.151-1.500 köbcentiig, az 1.501-2.000, a 2.001-3.000 köbcenti, illetve az efölötti hengerűrtartalmú kocsit képeznek egy-egy kategóriát. Minél nagyobb a hengerek térfogata, annál többet kell fizetni. A motorkerékpároknál a 150 köbcenti alatti, a 151-350 köbcenti közti, és az ennél nagyobb motorok adnak egy-egy besorolási kategóriát.
Miután e hónap végén a biztosítóknak meg kell jelentetniük a jövő évi tarifáikat, most már nem lenne idejük arra, hogy a motorok teljesítménye alapján határozzák meg a díjakat, 2011-től ugyan is ez a jellemző lesz a kgfb-besorolás alapja.
A módosítás indoka az, hogy egyre kisebb űrtartalommal lehet ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Például a legújabb motorú kocsik már 70 kW - mintegy 100 lóerő - feletti teljesítményt produkálnak 1.400 köbcentis motorokkal, míg korábban ehhez legalább 1.600 köbcenti kellett.
MTI
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Jön a pécsi buszos sztrájk: ezek a...
- Még hétfőn is számíthatunk esőre,...
- Sakálok tanyája lett Baranya - A...
- Nézze meg, hol bukkannak fel biztosan...
- Durva zivatarok csaphatnak le...
- A munkáltató által vállalt béremelés...
- Szili Katalin: Székelyföld felemelése...
- Több száz programmal várják a...
- Felhőszakadás, jégeső, szélvihar is...
- A pécsi börtönnél is működik az...