Ipsos: a magyarok fele hazai élelmiszert vesz
2009. november 20. péntek 11:20
Az Ipsos felmérése szerint a lakosság mindenekelőtt az élelmiszerek esetében ragaszkodik a magyar áruhoz, amelyek közül a hús- és hentesáru, a tej és tejtermékek, illetve a zöldség- és gyümölcsfélék esetében keresik kiemelten a magyar termékeket. Magyar terméknek a válaszadók azt tartják, amit magyar alapanyagokból készítettek, illetve amelyik védjeggyel ellátott.
Nem elhanyagolható szempont ezek mellett az sem, hogy magyar tulajdonú vállalat gyártja-e az adott terméket, illetve hogy az egy régi, hagyományos terméknek számít-e.
Az Ipsos felmérése szerint egy élelmiszer-termék megvásárlásakor az ár a legfontosabb szempont a fogyasztók számára, ezt követi a minőség, az akciók és a kedvelt íz, míg a termék származása az ötödik helyen áll.
A közvélemény-kutató felmérése azt mutatta, hogy a válaszadók kétharmada csak nehezen tudja megkülönböztetni a magyar és a külföldi termékeket egymástól. A termék származási helyének meghatározására leginkább a csomagolása alkalmas, a válaszadók 85 százaléka is ezt tartja a megfelelő információforrásnak. A márkanév 31 százalékban, a név maga pedig 21 százalékban járul hozzá ahhoz, hogy a fogyasztók eldöntsék, honnan származik az adott termék.
A megkérdezettek 40 százaléka terméktől függően dönti el, hogy a magyar, vagy inkább a külföldi terméket preferálja, míg 8 százalékuk általában nem részesíti előnyben a magyar termékeket. A válság következtében a válaszadók 20 százaléka vásárol gyakrabban magyar terméket, 69 százalék ugyanolyan mértékben, míg 11 százalék vásárlásai során ritkábban választja a magyar termékeket.
(mti)
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- A vonatok több, mint háromnegyede...
- Halált okozó testi sértés miatt...
- Nézőpont Intézet: változatlan maradt...
- Egy családba elég lehet két rádió,...
- Durva dolgok derültek ki a...
- Akár Pogányból is elrepülhetünk a...
- Elrajtolt a Mecsek-rali, a Pécs...
- Orbán Viktor ismertette a nemzeti...
- Változás előtt: csütörtökön végre...
- Újabb tíz százalékkal nő a...

