A magyarok szeretik a közösségi oldalakat

2008. május 11. vasárnap 08:33

A magyarországi internetezők aktívan használják a közösségi oldalakat - derül ki az Universal McCann ügynökség felméréséből. A web 2.0 (vagy webkettő) kifejezés olyan másodikgenerációs internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek, azaz a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit - írja za MTI.

Az adatokból kiderül, hogy Magyarország a második legaktívabb a résztvevő országok közül a közösségi oldalakon való aktivitás tekintetében: a megkérdezettek 79,9 százaléka készítette már el a profilját közösségi szájton, ennél többen csak a Fülöp-szigeteken tették ezt (83,1 százalék). Az átlag a vizsgált országok körében 58,8 százalék.

Magyarország felülmúlja az átlagot az internetes videók megtekintésével is. A megkérdezettek 86,5 százaléka nézett már videót az interneten, míg a világátlag 82 százalék - számol be az MTI a felmérésről.

Világszinten 70,2 százalék a blogolvasók aránya, Magyarországon is elterjedt ugyan, de még nem ennyire, a megkérdezettek 50,5 százaléka állítja, hogy olvas ilyen oldalakat. Dél-Koreában 92 százalék feletti a blogolvasók aránya. A blogírás még nem kimondottan népszerű Magyarországon. Csupán 7,8 százalék vallja, hogy ír blogot. Ez a szám világszinten 35,2 százalék. Kína, Tajvan és Dél-Korea esetében ez a szám 70 százalék fölött van.

Az Universal McCann szerint a következő egy évben a magyar internethasználók mélyebb ismereteket fognak szerezni a témában és jelentős mértékben nő majd az interaktivitásuk a többi webkettes területen is.

(mti)