30 milliós versenybírság az Auchan-nak

2008. május 14. szerda 16:02

A fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forint bírságot rótt ki az Auchan Magyarország Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Az indoklás szerint a hipermarket-lánc hirdetési újságjában reklámozott akciós termékek nem mindig voltak kaphatóak - adta hírül a Független Hírügynökség.

A GVH vizsgálata alapján, az Auchan tavaly májusi, júliusi, augusztusi és októberi akciós újságjában olyan termékek is szerepeltek, amelyeket az akció egész időtartama alatt nem lehetett megvásárolni.

Olyan is előfordult, hogy a hirdetett termékekhez a vevők az akció kezdetekor nem juthattak hozzá, vagy az akciós termék egy-két nap alatt elfogyott.

A GVH szerint az önmagában nem jogsértő, ha egy hirdetett termék nem áll rendelkezésre végig az akció ideje alatt, hiszen a várható kereslet pontosan nem mérhető fel.

Az viszont a versenytörvénybe ütközik, ha a hirdetett termék az akció egész ideje alatt nem kapható, ha az akció kezdetén nem lehet vásárolni belőle, vagy ha a kedvezményes áron kínált termék már az akció elején elfogy.

A bírság összegének megállapításakor a GVH figyelembe vette, hogy az Auchan nagy példányszámban terjeszti reklámújságját, amely így széles fogyasztói körhöz jutott el. A bírság összegét növelte az is, hogy az áruházlánc tíz vizsgált áruházából kilencben volt hiány akciós termékekből - olvasható a GVH közleményében.

Független Hírügynökség