Pécs-Pogányi út: óriási csúszás várható
2007. december 19. szerda 23:29
Még nyáron hozta meg a kormány azt a döntést, mely kisebb gutaütést okozott a baranyaiaknak: ezermilliárd forint értékű köz- és vasútfejlesztésekről határoztak ugyanis, amelyből Baranyában egyetlen projekt nyert csupán. A Pécs és Pogány közötti öt kilométeres utat négysávosítják hárommilliárd forintból - tudtuk meg akkor, s voltak aki azt mondták rá - az EKF tízmilliárdjai mellett így is jó nekünk.
Mint ismert, a kabinet olyan projekteket söpört le az asztalról, mint a Pécs belterületére tervezett "Tüskésréti elkerülő út" (amely így nem is valósul meg a következő években), a Pécset és Dombóvárt összekötő útszakasz teljes rekonstrukciója, és a városi kötöttpályás közlekedés fejlesztése. Az is bizonyossá vált a döntés után, hogy 2007 és 2008 között nem kezdenek hozzá a Pécs és Budapest közötti vasúti közlekedés fejlesztéséhez...
Wekler Ferenc, a Dél-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács azóta leköszönt elnöke a sikertelen pályázatokat látva akkoriban azzal takarózott, hogy a Parlament döntésének értelmében - bár PPP-konstrukcióban, és nem uniós támogatással - azért megkezdődik az M6-os gyorsforgalmi út építése is, így az ígéretek szerint legkésőbb 2010 első negyedévére készen lesz a Pécs és Budapest közötti sztráda.
Tehát valójában több száz milliárdos fejlesztés valósulhat meg a megyében - vontak vállat Weklerék, anno.
Tény ugyanakkor, hogy a KÖZOP eredményhirdetése igazi bukást jelentett Baranyának: a többség tisztán látta, hogy a reptéri útra megítélt hárommilliárdos keret egyenlő a nagy programból megmaradó morzsák leosztásával. A pécsi politikusok sem tehettek mást, mint hogy a menteni a menthetőt-elv alapján a nyúlfarknyi szakasz négysávosításának fontosságát hangsúlyozták, különösen a reptér jövőbeni szárnyalására utalva. Hiszen az 58-as nem titkoltan azért lesz szélesebb, hogy kibírja légikikötőnk forgalmát. (Azóta arról is kiderült, hogy ilyen forgalom egyhamar - nem lesz.) A helyi szabad demokrata képviselők ki is jelentették: a tervek készen állnak, így akár már 2007 őszén felvonulhatnak a munkagépek.
Mivel az emberek hittek az ígéreteknek, s szerkesztőségünket is kérdezték már a beruházás indulásának időpontját tudakolva, kíváncsiak voltunk, hogyan is áll a dolog.
Szakács Béla, a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) Projekt Iroda vezetője a Pécsi Újság.hu kérdésére azt mondta: a 30-40 millió forintot felemésztő kisajátítások ugyan már kilencven százalékban lezajlottak - s jelenleg is engedélyeztetési eljárás alatt van a reménypusztai elágazáshoz tervezett körforgalom - az érdemi munkálatok viszont 2008. nyarának végén kezdődhetnek csak meg.
Mint megtudtuk tőle, az EU-pénzek lehívásához elengedhetetlen támogatási szerződés megkötése folyamatban van, így a közbeszerzés kiírása legkorábban májusban történhet meg. Számításai szerint tehát, ha minden jól megy, 2009. november végén adhatják át az 5700 méteres, négy sávosra szélesített szakaszt.
Korb Zoltán
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Halászlé-kóstolót tartanak pénteken...
- Pótlóbuszok járnak két napon át a...
- Súlyos karambol miatt lezárták az...
- Tizenhárom éve ölték meg Bándy Katát...
- Minden 25 év alatti diáknak jár az...
- De szép is volt! Harminc éve, bajnoki...
- Holttestet találtak Pécsett, egyelőre...
- Pocsék lett az akácméztermés, biztos,...
- Ragadós volt a példa: már minden...
- Idén is pályázhatnak rektori...