Ötödével nőtt tavaly a látogatók száma a Zsolnay Kulturális Negyedben
2015. február 07. szombat 18:18

Egyre népszerűbb a Zsolnay Kulturális Negyed (ZSKN) és a világörökségi helyszínek. Mint azt Márta István ügyvezetőtől munkatársunknak, tavaly összesen mintegy 500 ezer látogatót regisztráltak a Zsolnay Örökségkezelő (ZSÖK) NKft. intézményeiben. A fizetős vendégek aránya elérte a hetvenöt százalékot.
A friss adatok alapján összességében jó évet zárt a ZSKN-t, a világörökségi helyszíneket, a Kodály Központot, illetve a Művészetek és Irodalom Házát működtető Zsolnay Örökségkezelő.
- A Negyedben húsz százalékkal nőtt a látogatók száma, a Kodály Központban pedig nagyságrendileg az előző évivel megegyező a 2014-es adat. A világörökségi és egyéb helyszíneinken is meghaladtuk a 2013-as számokat - számolt be érdeklődésünkre Márta István. Hozzátette: a négy intézményben összesen 500 ezer vendéget fogadtak egy esztendő alatt.
Idén is sűrű lesz a program
Nagyobb rendezvények 2015-ben:
Március 9-13.: Csillagászati Hét a Zsolnay Kulturális Negyedben
Május 1-2.: Baráti Kristóf - Mozart „marathon"- Kodály Központ
Május 16-17.: Sportnapok a ZSKN-ben
Május 29-31.: Zsolnay Fesztivál
Július 24. - augusztus 2.: Europa Cantat
Augusztus 21-23.: Szamárfül Fesztivál
Augusztus 29-30.: Régizenei Fesztivál
November 28-29.: Hóbagoly Mesefesztivál
Február-május között a Kodály Központban fellép mások mellett Al di Meola (már teltházas), Lajkó Félix és Balázs János, Péterfy Bori és az Orosz Nemzeti Zenekar.
A legnépszerűbb rendezvények a Zsolnay Fesztivál és Egyetemi Napok, illetve a Szamárfül Családi Fesztivál voltak. A ZSÖK intézményeiben egyébként összesen kétezer-kétszáz rendezvényt tartottak tavaly, ebből ezerhatszáz saját rendezésű volt, a többit a bérlők és a rezidens szimfonikus zenekar szervezte.
Az ügyvezető kérdésünkre elmondta, az összesítés szerint a vendégek mintegy hetvenöt százaléka vásárolt belépőjegyet, ám a jegyeladás „a ZSÖK értékesítési portfóliójának csak egy részét képezi".
- A hely- és helyiség bérleti díjak, az ajándéktárgyak értékesítése, a pályázati források, a cég által előállított reklámfelületek értékesítése, a szponzorációs megállapodások adják összességében a bevételi oldalt. Ezekről egzakt számadatokat csak a cég éves mérlegének elkészítése és elfogadása után tudunk közölni - fogalmazott.
Képünkön Márta István.
Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Több mint másfél hónapja nyoma...
- A Tüke kút káváján sétált egy...
- A helyzet fokozódik: 33 fokos hőség...
- A Pécsi Egyházmegye pedagógusait...
- Jöhet egy kis nosztalgia? Pécsi...
- Orbán Viktor: felkészülünk és...
- Országos versenyen jártak a pécsi...
- Megrendezik a pásztorkutyák baranyai...
- Szili Katalin: egy nemzet nem a...
- Megtaláltuk Pécs egyetlen...