Ön egy jó ügyfél?
2010. november 05. péntek 18:53

Információink szerint az Allianz Hungária Biztosító Zrt. december 31-i határidővel több lakásbiztosítási szerződést is felbontott. Dr. Jankó Tamás, a pénzügyi tanácsadással foglalkozó GP Consulting ügyvezető igazgatója (korábban az Allianz vezetője) szerint azonban szó sincs tömeges felmondásról, sőt.
– Inkább ellenkező tendenciáról tudok beszámolni. Az egyre éleződő verseny miatt ugyanis a biztosítótársaságok nagyon igyekeznek az ügyfelek kedvében járni. Ez főleg a biztosítási díjak csökkentésében, illetve a biztosítási fedezet kiterjesztésében nyilvánul meg – mondta.
Az egyik biztosító például ingyenes viharjelzést szolgáltat a lakásbiztosítás mellé, de találunk olyan céget is, amely a biztosítási díjból enged el 10 százalékot, fél éven keresztül. A kreatív ügyfélfogás nagydíját azonban minden bizonnyal az a cég érdemelné, amelyik csőtörés esetén még az elfolyt víz árát is megtéríti.
Az Allianznál szintén cáfolták azokat, az olvasóinktól érkezett értesüléseinket, miszerint ők tömegesen mondanák fel a lakásbiztosítási szerződéseket. Úgy vélik, a szerkesztőségünket ezügyben felkereső ügyfelek esetében a kontraktust egyedi okok miatt bontotta fel a biztosítótársaság.
- A vonatkozó polgári jogi szabályozás szerint a határozatlan tartamú biztosítási szerződést a felek írásban, a biztosítási időszak végére felmondhatják. A felmondási idő harminc nap, indoklási kötelezettséget a vonatkozó jogszabályok nem kívánnak meg a felektől. A fentieknek megfelelően járt el társaságunk, amikor a biztosítási feltételek alapján a szerződések felmondásáról értesítette a szerződőket - tájékoztatta lapunkat Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Az mindenesetre tény, hogy a válság miatt a korábbinál több kárbejelentést tesznek, hiszen már a legapróbb munkálatokra sem szívesen költenek a szűkös családi büdzséből. Ezek után nem elképzelhetetlen, hogy a társaságok (bár ezt természetesen nem verik nagy dobra) igyekeznek megszabadulni a „drágább” ügyfelektől.
Ha tehát valakivel hasonló eset történt, szerződését egyik napról a másikra felmondta a biztosító, érdemes felkeresni a társaságot és utánajárni, milyen probléma is áll valójában a háttérben - már amennyiben ragaszkodik az őt elutasító céghez.
Már amennyiben ragaszkodik - mert mindig van más, mindig van olcsóbb...
Palotás Péter – Fotó: Kováts Judit
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- A hét várhatóan legmelegebb napja vár...
- Éjszakai expresszel is utazhatunk...
- Sóoldat helyett fertőtlenítőt...
- Baranyában is készülnek a nemzeti...
- Nem semmi: több helyen havazik az...
- Jelentős havazásra figyelmeztet a...
- Mutatjuk, kik nyerték meg az...
- Drákói szigorra számíthatnak...
- Pénteken lesz a virágvásár a Kossuth...
- Kamionnal ütközött egy kisteherautó a...