Ön egy jó ügyfél?

2010. november 05. péntek 18:53

Ön egy jó ügyfél?
Úgy értesültünk, a közelmúltban több lakásbiztosítást is felmondott az egyik legnagyobb hazai biztosítótársaság, az Allianz Hungária. Az általunk megkérdezett biztosítási szakértő szerint azonban a társaságok nemhogy megszüntetik, hanem – az erősödő konkurenciaharc miatt – egyre több kedvezmény biztosításával próbálják megtartani ügyfeleik szerződését. Eközben növekszik a kárbejelentések száma: lévén, a kuncsaftoknak egyre kevesebb pénzük van a szükségessé váló javításokra.

Információink szerint az Allianz Hungária Biztosító Zrt. december 31-i határidővel több lakásbiztosítási szerződést is felbontott. Dr. Jankó Tamás, a pénzügyi tanácsadással foglalkozó GP Consulting ügyvezető igazgatója (korábban az Allianz vezetője) szerint azonban szó sincs tömeges felmondásról, sőt.

– Inkább ellenkező tendenciáról tudok beszámolni. Az egyre éleződő verseny miatt ugyanis a biztosítótársaságok nagyon igyekeznek az ügyfelek kedvében járni. Ez főleg a biztosítási díjak csökkentésében, illetve a biztosítási fedezet kiterjesztésében nyilvánul meg – mondta.

Az egyik biztosító például ingyenes viharjelzést szolgáltat a lakásbiztosítás mellé, de találunk olyan céget is, amely a biztosítási díjból enged el 10 százalékot, fél éven keresztül. A kreatív ügyfélfogás nagydíját azonban minden bizonnyal az a cég érdemelné, amelyik csőtörés esetén még az elfolyt víz árát is megtéríti.

Az Allianznál szintén cáfolták azokat, az olvasóinktól érkezett értesüléseinket, miszerint ők tömegesen mondanák fel a lakásbiztosítási szerződéseket. Úgy vélik, a szerkesztőségünket ezügyben felkereső ügyfelek esetében a kontraktust egyedi okok miatt bontotta fel a biztosítótársaság.

- A vonatkozó polgári jogi szabályozás szerint a határozatlan tartamú biztosítási szerződést a felek írásban, a biztosítási időszak végére felmondhatják. A felmondási idő harminc nap, indoklási kötelezettséget a vonatkozó jogszabályok nem kívánnak meg a felektől. A fentieknek megfelelően járt el társaságunk, amikor a biztosítási feltételek alapján a szerződések felmondásáról értesítette a szerződőket - tájékoztatta lapunkat Horváth Andrea, az Allianz Hungária Zrt. vezérigazgató-helyettese. 

Az mindenesetre tény, hogy a válság miatt a korábbinál több kárbejelentést tesznek, hiszen már a legapróbb munkálatokra sem szívesen költenek a szűkös családi büdzséből. Ezek után nem elképzelhetetlen, hogy a társaságok (bár ezt természetesen nem verik nagy dobra) igyekeznek megszabadulni a „drágább” ügyfelektől.

Ha tehát valakivel hasonló eset történt, szerződését egyik napról a másikra felmondta a biztosító, érdemes felkeresni a társaságot és utánajárni, milyen probléma is áll valójában a háttérben - már amennyiben ragaszkodik az őt elutasító céghez.

Már amennyiben ragaszkodik - mert mindig van más, mindig van olcsóbb...

Palotás Péter – Fotó: Kováts Judit