Korszerűsítik a 6-os Pécs utáni szakaszát
2010. december 20. hétfő 18:12
Pécs után továbbra is a 6. számú főút a legfontosabb közlekedési csatorna a barcsi határátlépő felé, így a jelenlegi forgalmi terhelés indokolttá teszi az országos főút e szakaszának felújítását. A főút korszerűsítéséről szóló elképzeléseket többször is módosították az M6 autópálya építésével, illetve forgalomba helyezésével összefüggésben. Jelenleg a 6. számú főút Pécs utáni szakaszának felújításával kapcsolatban folyik az előkészítés. Az érintett útszakasz forgalmi terhelése erősen váltakozik: naponta átlagosan 8-30 ezer jármű közlekedik itt. A forgalom 15-25 százalékát teszik ki a nehézgépjárművek.
A jelenlegi elképzelések szerint a 11,5 tonna tengelyterhelésű járművek számára is alkalmas, megerősített burkolattal látják el gyakorlatilag a teljes szakaszt, a barcsi horvát határátlépőig. Ezt kiegészítve a főutat Pécs nyugati városrészének kivezető szakaszán a meglévő kétszer egy forgalmi sávról kétszer két sávosra tervezik bővíteni.
A burkolaterősítés az M60 gyorsforgalmi út építésétől függően valósulhat meg.
A tervek szerint a burkolatot Pécstől kezdődően a megyehatárig erősítik meg a 202-246 kilométerszelvények között, kivéve a 203,1 és 206,4 kilométerszelvények közötti szakaszt, ahol négynyomúsítást terveznek. A megyehatárt elérve a burkolaterősítés Somogy megyében is folytatódik egészen a 258,6 kilométerszelvényig.
A burkolaterősítés mellett a 229,5 kilométertől kezdődően a külterületi szakaszokon minimális szélesítést is terveznek a szabványos kialakítás érdekében, továbbá a települések elején és végén forgalomcsillapító szigetet építenek ki. Szigetvár belterületén körforgalmú csomópont létesülhet. A Szigetvár utáni szakaszon a burkolatszélesítéssel párhuzamosan a hidakat is kiszélesítik. A felújításban érintett szakasz egyes részein párhuzamos szervizutat és kerékpárutat is terveznek építeni.
A tervezett beruházásokra vonatkozó megvalósíthatósági tanulmányok elkészítése folyamatban van, az örökségvédelmi és környezetvédelmi hatásvizsgálatok többsége is rendelkezésre áll. A szükséges jogerős építési és más hatósági engedélyek egy része megérkezett, más részük beszerzése folyamatban, illetve előkészítés alatt van. Az engedélyezési tervdokumentáció és a kiviteli tervek többsége ugyancsak elkészült.
„Azzal, hogy a felújított útpálya alkalmassá válik a nagyobb tengelyterhelésű járművek közlekedésére, sokkal biztonságosabb lesz a forgalom Pécs és a déli országhatár között" - mondta Loppert Dániel, a beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetője.
A tervezésben, illetve a tervdokumentációk elkészítésében az UVATERV Zrt., a RODEN Mérnöki Iroda Kft., az UTIBER-TURA-Terv Konzorcium, az UNITEF Zrt., a NEFRIT Kft. és PERIDON Kft. közös vállalkozása, a C TERV - KÖRNYEZETFEJLESZTÉS - SPECLÁLTERV KONZORCIUM, valamint a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt vett részt. Az előkészítés várhatóan 2013 végére zárul le.
A beruházás előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül több mint bruttó 1 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) adja.
Forrás: Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Szirénázó mentőautóval ütközött egy...
- Vasárnap már ismét szükség lehet az...
- Elismeréseket adtak át a mentők napja...
- Ragadozók tízezreit telepítették a...
- Megdőlt az országos hajnali...
- Autóritkaságokat újít fel Rudán Joe,...
- Már csak pár napunk maradt az...
- Kilencszázezren utaznak ország- és...
- Ilyen lesz az idei balatoni, fagyis...
- Őri László: a baranyai gazdákra...