Ismét a munkagépeké a terep, folytatódik a sztráda építése Bólytól a horvát határig

2022. január 11. kedd 16:11

Ismét a munkagépeké a terep, folytatódik a sztráda építése Bólytól a horvát határig

Az év végi ünnepek miatti, néhány hetes leállást követően ismét megindult a munka az M6-os autópálya befejező szakaszán, közölte lapunkkal Hargitai János, a mohácsi választókerület országgyűlési képviselője. Bóly és Ivándárda között már nemcsak földmunkák zajlanak, már az első műtárgy, jelesül egy híd szerkezete is elkészült.  

 

 

Csaknem egy esztendeje vette birokba a kivitelező a területet, azóta zajlanak az M6-os autópálya Bólytól a horvát határig való meghosszabbítását célzó munkálatok.

A közbeszerzési eljárás nyertese, a STRABAG és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján építi meg a mintegy 20 kilométeres szakaszt Bóly és Ivándárda között.

Az M6-M60-as csomóponttól az országhatárig futó szakasz 2×2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással.

Az autópálya három külön szintű csomóponttal, Nagynyárádnál egy komplex pihenőhellyel, két híddal épül meg.

Az egyik híd igen látványosnak ígérkezik, mivel egy vasútvonalat kell átívelnie, a tervek szerint 67 méter hosszban.

A beruházás részeként Ivándárdánál egy ellenőrzőhely is épül két hídmérleggel, két tengelyterhelés-mérővel, valamint két tengelysúly-mérő épülettel és parkolókkal.
Az 57-es főút és az 56113-as mellékút kereszteződésénél üzemmérnökségi telepet alakítanak ki, a létesítményben többek közt irodaépület, hídmérleg, üzemanyagtöltő-állomás is helyet kap.

A beruházás teljes költségei megközelítik a 89 milliárd forintot.

Az építkezésnek természetesen csak akkor van értelme, ha a horvátok is megépítik gyorsforgalmi útjukat Eszéktől a horvát határig, erről tavaly áprilisban Szijjártó Péter megegyezett horvát kollégájával, ennek alapján a projektnek legkésőbb 2023-ig el kell készülnie.

Noha egy rövid szakaszról van szó, a jelentősége mégis nagy, mivel általa megszűnik a Baranyát átszelő autópálya zsákutca jellege.

 

- Az év végi ünnepek miatti, néhány hetes leállást követően a kivitelezők folytatják a munkálatokat - fogalmazott a mohácsi választókerület országgyűlési képviselője, Hargitai János. – Sőt, már nemcsak földmunkák zajlanak, az első műtárgy, jelesül egy híd szerkezete is elkészült.

A nemzeti oldal politikusa hozzátette, a szakasz 2024 tavaszára tervezett átadása után a szűkebb és tágabb értelemben vett régió a nemzetközi úthálózat részévé válik, autópályán lesznek megközelíthetők a horvát sztrádák.

Címlapképünk archív felvétel.

 

M. B.