Érdemben nem tárgyal velük a balliberális városvezetés, sztrájkba léphetnek a pécsi buszsofőrök

2020. január 17. péntek 10:22

Érdemben nem tárgyal velük a balliberális városvezetés, sztrájkba léphetnek a pécsi buszsofőrök

A Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) felmérése szerint a pécsi buszsofőrök több mint fele támogatja a tervezett munkabeszüntetést a béremelés kiharcolása érdekében. A szakszervezet elnöke szerint a balliberális pécsi városvezetés érdemben nem is tárgyal velük. A lehetséges sztrájkról, annak okáról közleményt adtak ki, amit alábbiakban olvashatnak:

 

"A SZOLIDARITÁS Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ), 2019. november 21-én személyes találkozó során tájékoztatta Ruzsa Csaba alpolgármester urat - mint az önkormányzat tulajdonában álló - a Tüke Busz Zrt-nél tapasztalható foglalkoztatási szabálysértésekről és az alacsony keresetek miatt kialakult létszámhiány okozta problémákról. A megbeszélésen arról is tájékoztattuk az alpolgármester urat, hogy a SZAKSZ a munkáltató felé 25 %-os bérfejlesztési igénytfogalmazott meg és abban az esetben, ha 2020. január 31. napjáig nem történik meg a bérfejlesztés a Tüke Busz Zrt-nél, akkor a bérkövetelés teljesítésének kikényszerítésére, szakszervezetünk a nyomásgyakorlás eszközévelfog élni.

Ruzsa alpolgármester úr megígérte, hogy a SZAKSZ által feltárt problémákat kivizsgáltatja és a vizsgálat eredményéről szakszervezetünket rövid időn belül tájékoztatni fogja. Ez a mai napig nem történt meg!

A Tüke Busz Zrt. 2019. november 28-án a SZAKSZ kezdeményezésére elkezdte a 2020. évre szóló bérfejlesztésről a tárgyalást, de közölte, hogy mivel nincs semmilyen felhatalmazása, mandátuma a tulajdonos önkormányzattól, így csak arra van lehetőség, hogy az egyeztetésen közöljék, erősítsék meg a szakszervezetek a bérigényüket.

A SZAKSZ a 25 %-os bérfejlesztési igényét, a bértárgyalások kitűzését megelőzően a munkáltatóval írásban közölte!

A SZAKSZ ezek után úgy ítéli meg, hogy a munkáltató és a tulajdonos önkormányzat sem akar érdemi tárgyalásokba bocsátkozni és ezzel az időhúzó magatartásukkal a munkavállalók körében tapasztalható elégedetlenséget tovább gerjesztik.

A SZAKSZ ezek után 2020. január 10. napján sztrájk aktivitással kapcsolatos felmérésbe kezdett a munkáltatónál és ez a mai napon azzal az eredménnyel zárult, hogy az autóbuszvezetők 54 %-a egyetért a bérköveteléssel és a tárgyalások eredménytelensége, illetve a szakszervezet által megadott határidőn belüli megállapodás nem teljesülése esetén, aktívan is részt vennének a sztrájkban.

A sztrájkban érintett munkavállalók többségének támogatását megszerezve a SZAKSZ úgy tervezi, hogy már január végén elkezdi a Tüke Busz Zrt-nél az elégséges szolgáltatás mértékéről az egyeztetést, ami az egy héten keresztül, munkanapon 9-12 óra között megtartásra kerülő sztrájkról szólna.

Dobi István
elnök"

 

EQM