Csupán néhány perccel kerülhet közelebb Pécs és Budapest a vasúton

2014. december 10. szerda 19:58

Csupán néhány perccel kerülhet közelebb Pécs és Budapest a vasúton

Nem várható sajnos jelentősebb menetidő-csökkentés az elkövetkező években a Pécs-Budapest vasútvonalon. A MÁV-START tájékoztatása szerint az új menetrend alapján mindössze egy perccel csökken az utazás, és a hosszabb távú tervekben sem szerepel a korábban hangoztatott másfél-kétórás út. Felújítások azért lesznek.

Hoz némi fejlődést a december közepén életbe lépő új vasúti menetrend Pécs és Budapest között, ám nagyon úgy tűnik, a komolyabb előrelépésre továbbra is várni kell.

A vasúttársaságtól kapott információk alapján apró pozitívum, hogy a Pestről jövő InterCity (IC) egy perccel rövidebb idő alatt teszi meg a távot, a korszerű, légkondicionált FLIRT motorkocsik pedig egészen Dombóvárig járnak majd. A közvetlen sebesvonat viszont megszűnik.

Természetesen tervek most is akadnak a pályarekonstrukcióra, ám már az ígéretek szintjén sem létezik a korábban - még a Gyurcsány-kormány idején - belengetett másfél-, kétórás menetidő.

A közlekedési beruházásokért felelős Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt.-nél munkatársunk érdeklődésünkre azt válaszolták, hogy "az európai uniós forrásokból megújuló Budapest-Kelenföld-Pusztaszabolcs vasútvonal kapcsán jelenleg is folyik a kiviteli- és tendertervek készítése". Hozzátették, ez "a munka várhatóan 2015. második felében fejeződik be".

Ha pedig rendelkezésre áll a több tízmilliárdos forrás, legkorábban 2016 első felében indulhat el a beruházás, amely a tervek szerint két ütemben zajlik: először Kelenföldtől Százhalombattáig, majd Százhalombatta és Pusztaszabolcs között épül át a vonal. A tervek készítésénél figyelembe veszik a vonal jövőbeli kétvágányú folytatását, tették hozzá, jelenleg ugyanis csak Pusztaszabolcs és Pest között fut dupla sínpár.

Hogy hosszabb távon mikortól és mennyivel csökkenhet a menetidő, sem a MÁV-nál, sem pedig a NIF-nél nem tudták a Pécsi Újságnak megmondani. A vasutasoktól származó információink szerint azonban a fejlődés legfeljebb tíz-tizenöt percben lesz mérhető - persze csak abban az esetben, ha az eltervezett rekonstrukciót tényleg elvégzik majd.

Képünk az egyik Pécs-Budapest között járó Intercity indulásánál készült november végén a pécsi pályaudvaron.

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva