Az MJT és a SOR kiesett
2010. december 10. péntek 18:56

Az elmúlt napokban megérkeztek az összesített szakértői és civil vélemények az elmúlt hetekben tesztelt új buszokkal kapcsolatban.
Alapvetően három fő szempont menén - gazdaságosság, fenntarthatóság; lakossági vélemények; és vezethetőségi, járműtechnikai vélemények - állt fel az „erőssorend" a tesztbuszok között.
A városvezetés már januárban megkezdi a konkrét tárgyalásokat a legjobb pontszámot elért buszok érintett gyártóival. Annak érdekében azonban, hogy a város tárgyalási pozíciói ne sérüljenek, egyelőre a pontos sorrendet nem hozzák nyilvánosságra, hogy Pécs számára a lehető legkedvezőbb ajánlatot adják a cégek, versenyezve egymással.
Az azonban már most egyértelmű, hogy az MJT JTDL-21 típusú busza és a SOR BN 9.5 típusú busza csaknem minden szempontból a legalacsonyabb pontszámokat kapta az értékeléseken.
Noha a jelenlegi buszparknak még kilenc évig kellene közlekedniük Pécs utcáin - a korábban kötött megállapodások értelmében, úgy gondoljuk, ezen mielőbb változtatni kell, hogy modern, a mai kor igényeinek minden szemponbtól megfelelő új buszokkal kezdjük meg a tömegközlekedést Pécsett, amellyel Magyarország legkorszerűbb tömegközlekedési szolgáltatását teremthetjük meg.
Maradt tehát az Ikarus, a Nabi Sirius és a Credo. A Pécsi Újság korábbi szavazásán egyébként olvasóink az Ikarust és a Nabi Siriust (képünkön) találták a választhatók közül a legmegfelelőbbnek (lásd a cikket és a szavazást a kapcsolódó írásaink között jobbra - a szerk.).
EQM - Polgármesteri Kabinetiroda - Fotó: Kováts Judit
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Pécsi gyalogosgázolás szemtanúit...
- Változott a buszok menetrendje, már...
- Megvannak az adatok, rengetegen...
- Egy héten át tartó rendőrségi razzia...
- Mesélnek a képek, merengünk a múltak...
- Magyarországon is kimutatták az új...
- Mediterrán hangulat T. Varga László...
- Megérkeztek az ötös lottó...
- Orbán Viktor: fel kell készülni, hogy...
- Orbán Viktor Mohácson: hadüzenet a...

