Az MJT és a SOR kiesett

2010. december 10. péntek 18:56

Az MJT és a SOR kiesett
Az MJT és a SOR kiesett, maradt tehát az Ikraus, a Nabi Sirius és a Credo.

Az elmúlt napokban megérkeztek az összesített szakértői és civil vélemények az elmúlt hetekben tesztelt új buszokkal kapcsolatban.

Alapvetően három fő szempont menén - gazdaságosság, fenntarthatóság; lakossági vélemények; és vezethetőségi, járműtechnikai vélemények - állt fel az „erőssorend" a tesztbuszok között.

A városvezetés már januárban megkezdi a konkrét tárgyalásokat a legjobb pontszámot elért buszok érintett gyártóival. Annak érdekében azonban, hogy a város tárgyalási pozíciói ne sérüljenek, egyelőre a pontos sorrendet nem hozzák nyilvánosságra, hogy Pécs számára a lehető legkedvezőbb ajánlatot adják a cégek, versenyezve egymással.

Az azonban már most egyértelmű, hogy az MJT JTDL-21 típusú busza és a SOR BN 9.5 típusú busza csaknem minden szempontból a legalacsonyabb pontszámokat kapta az értékeléseken.

Noha a jelenlegi buszparknak még kilenc évig kellene közlekedniük Pécs utcáin - a korábban kötött megállapodások értelmében, úgy gondoljuk, ezen mielőbb változtatni kell, hogy modern, a mai kor igényeinek minden szemponbtól megfelelő új buszokkal kezdjük meg a tömegközlekedést Pécsett, amellyel Magyarország legkorszerűbb tömegközlekedési szolgáltatását teremthetjük meg.

Maradt tehát az Ikarus, a Nabi Sirius és a Credo. A Pécsi Újság korábbi szavazásán egyébként olvasóink az Ikarust és a Nabi Siriust (képünkön) találták a választhatók közül a legmegfelelőbbnek (lásd a cikket és a szavazást a kapcsolódó írásaink között jobbra - a szerk.).



EQM - Polgármesteri Kabinetiroda - Fotó: Kováts Judit