Vita a kormány kommunikációs 120 milliójáról

2008. április 06. vasárnap 11:07

A Fidesz határozottan arra szólítja fel a kormányt, vonja vissza legutóbbi, 120 milliós forint értékű kommunikációs kampányát - mondta a párt országgyűlési képviselője szombaton, Budapesten. A kormányszóvivői iroda szerint a kabinet felelőssége és kötelessége nem csupán az, hogy a jogszabályi változásokat ismertesse, hanem az is, hogy felhívja az emberek figyelmét azok betartására is.

Ágh Péter fideszes képviselő szerint az, hogy 120 milliárd forintot fordít a kormány a fogyasztóvédelem, a közlekedésbiztonság és az egészségügy területén elért eredmények megismertetésére, azt mutatja, nem a célok elősegítése érdekében költenek el ennyi pénzt.

Feltette a kérdést, hogy ha kommunikációra ilyen módon kell pénzt költeni, akkor miért vannak a minisztériumi sajtóosztályok, szóvivők, az egyes állami intézmények vezetői?

Ágh Péter szerint e kör feladata lenne, hogy a programok eredményeiről tájékoztatást adjon.

Hangsúlyozta, hogy a Fidesz szerint ennek a pénznek az ország mai nehéz gazdasági helyzetében több területen is lenne helye. Konkrét példaként a szentesi mentő-helikopter leszállóhelyet említette. Mint mondta, ez utóbbi megépítéséhez 90 millió forint kellene, ám erre hosszú ideje nincs meg a fedezet.

Ágh Péter pártjának azt a véleményét fogalmazta meg, hogy a kormánynak ugyan nincs ideje az ország ügyeivel foglalkozni, ám ha tanulmányokról, kommunikációról, ha luxus beszerzésekről van szó, akkor van idő a döntésre. A politikus szerint a kormányoldal képviselői - bár az ország mély gazdasági és szociális válságban van - egymással foglalkoznak, "saját magukkal, saját posztjaikkal, saját slusszkulcsaikkal, minden olyan dologgal, ami a hatalomhoz kapcsolódik, amellyel egymásba tudnak esetleg rúgni, de nem azzal vannak elfoglalva, hogyan lehetne segíteni az ország helyzetén".

A kormányszóvivői iroda az MTI-hez is eljuttatott közleményében úgy reagált, kabinet az elmúlt időszakban számos területen indított el változásokat, amelyek az emberek mindennapi biztonságát érintik. A jogszabályi változások és a célzott kampányok hatása már érzékelhető a közlekedésbiztonság, az igazságos közteherviselés és a fogyasztóvédelem területén - olvasható a dokumentumban.

A közlemény szerint a kabinet felelőssége és kötelessége nem csupán az, hogy ezeket a jogszabályi változásokat ismertesse, hanem az is, hogy felhívja az emberek figyelmét: a szabályok tiszteletben tartása és a tudatos állampolgári magatartás mindannyiunk számára kifizetődő. Erről szól a most indított kampány is - áll a dokumentumban.

(mti)