Szilveszteri meglepi: négyszázezret nyelt be az automata, a bankom meg sz*rik rá - Olvasói levél

2022. január 03. hétfő 11:48

Szilveszteri meglepi: négyszázezret nyelt be az automata, a bankom meg sz*rik rá - Olvasói levél

A 2021-es év vége azzal vonul be a családunk históriás könyvébe, hogy ez volt az a szilveszter, amikor 400 ezer forintunkat nyelt be egy bankautomata Pécsett. Meg azzal, hogy a bankunk eddig finoman szólva a füle botját sem mozdította a helyzet orvoslása érdekében, írta felháborodott olvasónk. 

 

Egy nagyobb kiadás előtt álltunk, amely az új esztendő első napijaiban lett volna esedékes, ezért azt gondoltam, ha már úgyis kimozdulunk egy kis rokonlátogatásra szilveszter este, menetben vegyük fel a pénzt is. 

A saját bankom automatája nagyon nem esett útba, ezért egy "idegen" pénzfelvevő-helyen szerettem volna lényegében lenullázni a számlámat. 

Ez utóbbi aztán sikerült is - de bárcsak ne jött volna össze.

Szóval, a szokott rutin szerint eljárva az automatánál, a kód megadása után bepötyögtem a felvenni kívánt összeget, történetesen 400 ezer forintot. A masina kicsit "gondolkodott", aztán kiírta, hogy a tranzakció nem lehetséges.

Nem számítottam én akkor még semmilyen komolyabb problémára, hiszen volt már ilyen, hogy a gép elromlott.

Sebaj, gondoltam, majd felveszem a pénzt egy másik baranyai városban, ahova eleve is igyekeztünk, ráadásul ott útba esik az "én" bankom is. 

Ott ért aztán a hideg zuhany: a szerkezet ugyanis csak a 400 ezer forint felett még a számlámon maradó összeget adta ki. 

Álltunk ott, az utcán szinte megsemmisülve, hogy ez most mégis hogy lehet. Miután kicsit összeszedtük magunkat, elkezdtünk telefonálgatni, annyit tudtunk meg hogy az első gép kiadottnak érzékelte az összeget, azért azt zárolta a bank. 

Hogy mi van?! Azt hittem, a technika mai fejlettségénél az ilyesmi pillanatok alatt ellenőrizhető, visszakereshető, de hát nem. 

Tegyek bejelentést. Tettem. A válasz az volt, hogy 21 nap az ügyintézési határidő, szilveszterkor meg egyáltalán nem tudnak intézkedni.

Másnap, újév napján ismét telefonáltam az ügyfélszolgálatra, akkor azt mondták, hogy már tegnap megmondták, hogy várnom kell. Talán majd az év első munkanapján felgyorsul az ügyintézés.

Nos, nem gyorsult fel. Mielőtt ezt a levelet írni kezdtem volna, megnéztem a számlát, és még mindig semmi változás. 

Az emaileket is. Semmi, még annyit sem válaszoltak, hogy bocsánat, vagy dolgozunk rajta vagy akármi. 

A pénzem meg azóta is náluk. Vagy akárhol. 

Egyszerűen nem hiszem el, hogy egy magára valamit is adó banknál ez megtörténhet, hogy egyszerűen - már elnézést - de lesz*rják az ügyfelüket.

Képünk illusztráció.

EQM