Megtévesztette ügyfeleit a DIGI, csörög is a kassza
2022. augusztus 18. csütörtök 11:06

Az ügyfelek megtévesztése miatt 190 millió forintos bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató (DIGI) Kft.-re a Gazdasági Versenyhivatal - tájékoztatta a GVH csütörtökön az MTI-t.
A közlemény szerint a cég elhallgatta a fogyasztók elől a gigabites internet-szolgáltatásának egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőit.
A vizsgálat megállapította: a cég nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az ígért sebesség eléréséhez a saját eszközeiknek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek, például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a cég által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas.
A versenyhivatal a bírság kiszabásakor figyelembe vette, hogy a cég új vezetése - a tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltott a társaság - elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati programjának fejlesztését vállalta a további jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60 százalékos bírságcsökkentést eredményeztek - írták a közleményben.
A DIGI Kft. és három leányvállalata idén januárban a 4iG Nyrt. 100 százalékos tulajdonába került; a tranzakció értéke 625 millió euró volt, amely az elmúlt évek egyik legnagyobb magyarországi vállalatfelvásárlása.
MTI
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- A Baranyában fészkelő fekete...
- Itt van Marco Rossi kerete - négy...
- Mi lesz veled, uránvárosi piac? A...
- Minden iskolába megérkeztek az...
- Leáll a tévé, a telefon és az...
- Több mint hatezer új hallgatója lesz...
- Valóság lehet az álom: egy új klinika...
- Szeptember 5-ig lehet jelentkezni az...
- Tragédiával indul a hét: gázolt a...
- Baranyában is pusztítják a...