M6-os: immár 280 milliárdért
2007. október 16. kedd 13:08
Garamhegyi Ábel gazdasági és közlekedési államtitkár expozéjában arról beszélt, hogy összesen 280 milliárd forint fedezetéről van szó. Kiemelte: annyi a változás a korábbi döntéssel szemben, hogy autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út helyett azonnal autópálya épül, mivel sokkal költséghatékonyabb, mintha évek múltán kezdenének hozzá a fejlesztéshez. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a koncesszióba adás is sokkal olcsóbb, mintha állami forrásokból építenék az utakat.
Bókay Endre (MSZP) arról beszélt, hogy amikor megépül a magyarországi szakasz, akkor Horvátország is hozzákezd a bővítéshez, vagyis az Adriai-tengerig lehet majd eljutni autópályán.
Braun Márton (Fidesz) a koncessziós eljárást nehezményező ellenzéki képviselőket arra kérte, támogassák az előterjesztést, mivel a leszakadásban Szabolcs-Szatmár-Bereg megyével vetekedő Dél-Dunántúlnak égető szüksége van rá.
Szili Katalin, a Ház szocialista elnöke is támogatta az előterjesztést, hangsúlyozva, milyen fontos az a térség lakóinak a gazdaság fejlődése szempontjából. Megjegyezte, hogy a leendő európai kulturális főváros Pécsnek jelenleg még rossz a megközelíthetősége, ami az egész régió legfőbb problémáját jelenti.
Bánki Erik (Fidesz) ugyancsak támogatta a javaslatot, de megjegyezte, hogy amikor 2001-ben az Orbán-kormány elfogadta az útépítési programot, a szocialista képviselők azt mondták, 2008-ig nem tudnak várni, és ez eleven része volt választási kampányuknak is. Az ellenzéki képviselő közölte: már ő is bizonytalan abban, elkészül-e 2010-re az autópálya, miután az érintett területen még a régészeti feltárások sem kezdődtek el.
A vitában elhangzottakra reagálva Garamhegyi Ábel úgy értékelt, hogy az elkészülési határidő nem lehet kérdés, miután a koncesszort annak elmaradása esetén olyan költségek terhelik, ami egy új autópályát jelentene az ország másik részén, tehát nagyon érdekelt a határidő betartásában. Az államtitkár hozzáfűzte: a 30 éves PPP-konstrukció esetében két autópályáról van szó, mivel 30 év múlva egy ennek megfelelő teljes felújítás lesz.
mti
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Sztrájkba lépnek a pécsi buszsofőrök,...
- A pécsi állatkert igazgatója, Szatyor...
- Szaharai por szűri a szikrázó...
- Az Európai Év Fája lehet a bátaszéki...
- Valóság lehet az álom: egy új klinika...
- Nézőpont Intézet: tovább növelte...
- Mi lesz veled, uránvárosi piac? A...
- Hatalmas kamatot ígért egy pécsi...
- Tragédiával indul a hét: gázolt a...
- Tizenhárom új bemutatóval készül az...