A pedagógusok sérelmezik a különadót
2010. július 23. péntek 12:30
A parlament által csütörtök este elfogadott jogszabály vonatkozó pontja az érdekvédők szerint alkotmányosan aggályos és súlyos érdeksérelmet okoz éppen azok körében, akik már sokat fizettek az elmúlt öt évben is foglalkoztatásuk biztonságának csökkenésével és bruttó jövedelemcsökkenéssel. Azt kérik, az államfő vizsgálja, illetve vizsgáltassa meg a törvény célszerűségét és alkotmányosságát.
A szakszervezeti vezető azt mondta, ha az államfő másként ítéli meg, az Alkotmánybírósághoz fordulnak.
Kerpen Gábor szerint jelen formájában a törvény azokat az embereket sújthatja, akiknek a keresete nem érte el a nettó 182 ezer forintot. A PDSZ szerint ez roppant igazságtalan, célszerűtlen - mondta. Hozzátette: szeretnék elérni, hogy az őszi ülésszakon ezt "az igazságtalanságot fordítsa igazságossá az Országgyűlés".
A szintén előző nap elfogadott sporttörvénycsomag kapcsán Kerpen Gábor üdvözölte, hogy abból - az oktatási bizottság javaslatára - kikerült a közoktatási törvény módosítása, s az a passzus, amellyel heti öt kötelező testnevelés órát vezettek volna be. A szakszervezeti vezető a PDSZ sikerének is tartotta, hogy a gyermekek mindennapi testmozgását, a többi tantárgyat, a testnevelők és a többi pedagógus életét közvetlenül érintő kérdésekről így lesz idő érdemi szakmai egyeztetésre.
A PDSZ nem a mindennapos testmozgás ellen van - hangsúlyozta, de az az álláspontjuk, hogy egy ilyen változtatást nem lehet két hét alatt bevezetni. Megjegyezte: a bevezetéshez - információik szerint - 25 ezer tornateremre lenne szükség.
(mti)
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Fotelból szállt fel a füst a Füst ucában
- Vizesárokba zuhant egy személyautó...
- Újabb baranyai drogdílert kaptak el a...
- Igen hűvös éj után napsütéses napunk...
- Sikerrel járt a keresés, épségben...
- Drogot találtak a rendőrök egy...
- Idén is a baranyai tűzoltó,...
- Mától a háztartási cikkekre is...
- Élőláncot alkotva keresnek egy...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...