Százmilliók kellenek a pályaudvarok és a Mercedes buszok megvételére

2015. január 07. szerda 17:05

Százmilliók kellenek a pályaudvarok és a Mercedes buszok megvételére

Továbbra is a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. tulajdonában van az uránvárosi, illetve részben a kertvárosi buszpályaudvar. A több mint 1,6 milliárd forintos NAV-tartozást begyűjtő cég ellen javában zajlik a felszámolás, így a jövőben liciteljárás keretében értékesítik az építményeket, illetve a buszok egy részét. Hogy pontosan mennyit kell a városnak kifizetnie, még nem ismert, ám várhatóan sokat.

Újabb százmillió forint körüli összeget kell a városnak a közösségi közlekedés stabilizálása érdekében elköltenie. A harangot Csizi Péter országgyűlési képviselő kongatta meg egy közgyűlésen, aki szerint fel kell készülni arra, hogy a buszpályaudvarok mellett a Mercedes buszok egy részét is liciteljárás keretében értékesíti az adóhivatal.



Az előző szocialista városvezetés furcsa buszos ügyletei révén hiába építették fel a kertvárosi, illetve újították fel az uránvárosi végállomást több százmilliós nagyságrendben, zömében városi pénzből, a komplexumok továbbra is a PK Zrt. tulajdonában állnak. Mivel az egykori közszolgáltató cég ellen a tetemes NAV-tartozás miatt felszámolás indult, a buszok egy része mellett a két pályaudvarra is liciteljárás során keresnek majd vevőt.

A témával kapcsolatban megkerestük a pécsi önkormányzatot, ahol a Tüke Busz Zrt. jogi képviselőjéhez irányították munkatársunkat.

- A felszámolást végző cég még nem hirdette meg egyik buszpályaudvart sem. Mivel nem ismert a számunkra, hogy jelenleg mekkora értéket képviselnek az építmények, illetve a Mercedes buszok, egyelőre nem tudjuk, pontosan mekkora összegű forrás szükséges azok megvételéhez - tájékoztatta a Pécsi Újságot dr. Szalay Ferenc ügyvéd.

Annyi azonban bizonyos, hogy mivel az építmények és a buszok összértéke több százmillió forintra rúg, várhatóan hasonló nagyságrendben kell majd a járművek és az ingatlanok megszerzése érdekében költenie az önkormányzatnak. Az ehhez szükséges forrást többek közt a cég törzstőkéjének megemelésével, illetve hitelek felvétele révén igyekeznek előteremteni.

Képünkön a szóban forgó pályaudvarok egyikre, a kertvárosi buszállomás.

Palotás P. - Fotó: Kálmándy Ferenc