Pedig a Déli Áramlat építésével baranyai cégek is jól járhattak volna
2015. január 18. vasárnap 19:09

Már a megyében is folytak a Déli Áramlat baranyai szakaszához kapcsolódó engedélyeztetési eljárások, amikor a közelmúltban az orosz elnök letett a beruházásról. Helyi cégek is kaphattak volna megbízásokat az építkezés révén, a baranyai szakaszoló- és kompresszorállomásokon pedig munkahelyek jöttek volna létre.
A jelenlegi állás szerint semmi nem lesz a Déli Áramlat gázvezeték megépítéséből, miután az orosz elnök, Vladimir Putyin decemberben bejelentette, eláll a terv megvalósításától.
A vezeték Oroszországból indult volna, majd a Fekete-tenger alatt és több európai országon, közöttük Magyarországon áthaladva Olaszországban és Ausztriában ért volna véget.
Az Ukrajnát kikerülő Déli Áramlat magyar szakaszát kétszázötven kilométer hosszúra tervezték, s átszelte volna Baranyát is. A vezeték Hercegszántónál érte volna el a magyar határt, Dávod, Sárhát érintésével Dunaszekcső határában haladt volna tovább Somberek, Palotabozsok, Szebény, Szűr, Himesháza, Geresdlak és Maráza közigazgatási területén keresztül Pécs-Szigetvár felé, majd Tornyiszentmiklósnál hagyta volna el az országot.
A kormány tavaly kiemelt beruházássá nyilvánította a programot, ennek megfelelően a tervezési, engedélyeztetési eljárások is megkezdődtek, idén pedig már az építőké lehetett volna a pálya - a világpolitika azonban keresztülhúzta a számításokat.
Egy vezeték már átszeli a megyét
A közelmúltban fejeződött be az a beruházás, amely révén gázvezeték
köti össze Magyarországot Horvátországgal, ami áthalad Baranya megyén. A vezeték azonban még egyelőre csak arra alkalmas, hogy Horvátország irányába áramoljon a
gáz, azonban, ha megépül a Krk-szigetre tervezett cseppfolyósgáz-terminál, a magyar irányba történő szállítás is megkezdődhet.
A projekt részeként Drávaszerdahelyen és Donji Miholjacban nemzetközi mérőállomás, Bátán új kompresszorállomás épült, továbbá kibővült a városföldi kompresszorállomás és csomópont.
A vezeték az Európai Unió támogatásával készült el, a magyarországi beruházás 80 milliárd forintba került.
Pedig a körükben felosztható torta nem lett volna éppenséggel kicsi, a magyar szakasz építése a becslések szerint 180 milliárd forintba került volna. Az esetleges megbízások minden bizonnyal a baranyai cégeknek is jól jöttek volna, s általuk rövidebb-hosszabb ideig akár több száz ember is kaphatott volna munkát.
Ennyien ugyan biztosan nem, de néhányan a baranyai három kiegészítő létesítményben állandó munkahelyre lelhettek volna, a tervek szerint Egerágon és Szentlőrincen egy-egy szakaszoló állomást, Szigetvár térségében pedig egy kompresszorállomást alakítottak volna ki a füstbe ment beruházás részeként.
Képünkön: a már kész horvát-magyar gázvezeték egyik mérőállomása Drávaszerdahelyen.
B. E. - Fotó - Kálmándy Ferenc
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Több mint egy hónapja hiába keresnek...
- Aki szereti a sört, annak a Pécsi...
- Kusturica avatta fel Pécs főterét
- Petrétei a tévé székházának 2006-os...
- Belenézhetünk a Mohácson ötszáz éve...
- Megmentette egy tízéves, pécsi kisfiú...
- Elvonul a vihar, pénteken már...
- Tűz ütött ki egy komlói társasház...
- Hatalmas hőmérséklet-különbség...
- Pénteken lesz a virágvásár a Kossuth...