Nincs környezetvédelmi akadálya a mohácsi hídnak

2016. január 08. péntek 14:17

Nincs környezetvédelmi akadálya a mohácsi hídnak

A mohácsi városháza dísztermében a napokban tartott fórumon jelenlévők meggyőződhettek arról, hogy a Mohácsnál a Duna felett átívelő, leendő híd megvalósítása esetén sem a kivitelezés ideje alatt, sem a használatba vételét követően nem lesz veszélyes a természeti környezetre.

Dr. Ötvös Tünde, a Baranya Megyei Kormányhivatal hatósági ügyintézője lakossági fórumon jelentette be a tervezett mohácsi híd építésével kapcsolatban azt az újabb, fontos állomást, miszerint a környezetvédelmi hatástanulmány elkészült és a szerteágazó vizsgálat alapján a beruházás megvalósításának e tekintetben nincs akadálya.

A részletes tanulmányt Silló Csaba, környezetvédelmi tervező képes ábrákkal illusztrálva ismertette. Mint hangsúlyozta, a 2x1 sávos, külön kerékpárúttal megépíteni tervezett híd esetében számos szempontot figyelembe véve alaposan vizsgálták, illetve modellezték azokat a körülményeket, amelyek egyrészt a kivitelezés során, majd a híd használatakor adódhatnak.

Fontossági sorrend nélkül a vizsgálati szempontok az alábbiak voltak: a leendő hídnak biztosítania kell a Duna hajózhatóságát, a folyó-, továbbá a felszín alatti vízbázis-, valamint a Béda-Karapancsai tájegység élővilágának védelmét.

A térképen látottak alapján a városi oldalon az 57-es főközlekedési útnál lévő körforgalmú csomóponttól az ipari parkon át vezet majd a hídra út a szerb temető irányába, s ott, a Budapesti országút térségében a hídra feljutást szolgáló egy újabb körforgalmat, továbbá a kerékpárosok részére a Duna-parti sétányról egy felhajtó ágat is kialakítanak. Ezen a szakaszon az épített környezetre a beruházásnak semmilyen károsító hatását nem mutatták ki.

A szigeti városkörzetben a Béda-Karapancsai tájegység védett növényzetét, a puhafás ligetet, az itt élő madár- és állatvilágot, az ivóvízbázist a leendő híd gyakorlatilag nem érinti, így az építésekor sem, majd a híd használatakor a forgalom sem zavarja. Papkert térségében a néhány tanya közelében húzódó nyomvonalon viszont zajvédő fal készítését írja elő a tanulmány.

A modellezett zaj- és légszennyezést ábrázolt diagramok sokasága közül egy sem jelzett a megengedett értékhez még csak megközelítőt sem. A tanulmány természetesen olyan részletekre is kitér, mint például a hídon megvalósítandó hulladékkezelés módja, vagy arra, hogy a csapadékvíznek zárt gyűjtőt kell kialakítani.

A környezetvédelmi hatástanulmány készítésére kiírt pályázatot a RODEN, a Tura-Terv és a Pont-Terv alkotta konzorcium nyerte el, kivitelezője a Coaching Team, melyek képviselői is jelen voltak a közmeghallgatáson.

Képünkön: a Baranya Megyei Kormányhivatal részéről a közmeghallgatáson jelen volt dr. Ötvös Tünde (középen), továbbá Juronicsné Fürdei Krisztina, engedélyezési ügyintéző és Bánáti Bálint, környezet- és természetvédelmi főosztályvezető-helyettes.

 

Forrás: Mohácsi Újság.hu