MÁV: most meg az őszi eső a ludas

2010. október 12. kedd 18:57

MÁV: most meg az őszi eső a ludas
Annyit ért a nyári vágányzár a Dombóvár-Simontornya vonalon, mint halottnak a csók: a májusi után a szeptemberi záporok is alaposan megviselték a vasúti pályaszakaszt, így továbbra is 15-20 perces késésre számíthat az utas, ha vonattal kíván Pécsről Budapestre utazni. A MÁV-nál azt ígérik, október végére már a menetrend szerint közlekednek a szerelvények. Decemberig a Pécs–Kassa közvetlen járat is megmarad, bár ennek az utasok többsége a még nagyobb késés és a szlovák kocsik miatt nem örül.

Még augusztusban döntöttek úgy a vasúttársaságnál, hogy a május-júniusi esőzések során megrongálódott Dombóvár–Simontornya szakasz rendbehozatala miatt vágányzárat rendelnek el a vonalon, hogy zavartalanul elvégezhessék a szükséges rekonstrukciót. A 110 millió forintba kerülő munkát meg is csinálta a MÁV, érezhető eredmény nélkül: a hivatalosan 2 óra 51 perces utat általában 15-20 perces késésekkel teszik meg a szerelvények Pécs és Budapest között. Ha pedig valaki egészen Miskolcig vagy Kassáig szeretne közvetlen vonattal utazni, még nagyobb időveszteségre számíthat. 

– Sajnos a szeptemberi esőzések jelentős mértékben rontottak a vasúti pályaszakasz állapotán, így ismét sebességkorlátozást kellett elrendelni – mondta a Pécsi Újság.hu-nak Imre Lászlóné, a MÁV Zrt. Pécsi Területi Igazgatóságának sajtóreferense, aki hozzátette: a sínek leginkább a Vásárosdombó–Dombóvár, valamint a Dombóvár–Sárbogárd szakaszon rongálódtak.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint a munkálatok folyamatosan zajlanak, újabb vágányzárat nem rendelnek el, mert a felújítást anélkül is el tudják végezni.

– Terveink szerint október végétől már jelentős mértékben csökken a késések száma – tudtuk meg Imre Lászlónétól.

A rendszeres késések mellett az utasok gyakran tesznek panaszt a Pécs és Kassa között közlekedő szlovák kocsikra, mondván, azok alacsonyabb szintet képviselnek, mint magyar társaik. Ezzel kapcsolatban annyi tudható, hogy az új menetrend decemberben lép életbe, addig pedig biztosan megmarad a közvetlen járat Pécs és a felvidéki város között, így az év végéig szlovák kocsik is szállítanak az említett szakaszon.

Palotás Péter – Fotó: Kováts Judit