Fickós kis csontváz került elő a szocik időszakából - 4,5 millárdot szeretnének kapni Pécstől

2015. január 13. kedd 17:05

Fickós kis csontváz került elő a szocik időszakából - 4,5 millárdot szeretnének kapni Pécstől

Még nem pereskedünk, csak fizetési felszólításokat küldünk, de nyilván per lesz belőle - jelezte sokat sejtetően egy fővárosi gazdasági hetilap kedden megjelent cikkében Megay Róbert, a Mecsekbusz Kft. képviselője, aki azt sem cáfolta, hogy várhatóan minimum 4,5 milliárd forint lesz a tét abban a perben, amelyet a pécsi tömegközlekedésből korábban kipenderített társaság indít Pécs városa ellen.

- Kártérítés címén a Mecsekbusz Kft. eredetileg 3,1 milliárd forintot és annak kamatait kérte a Pécs Holdingtól, az idő teltével a követelés ma már összesen 4,5 milliárd forintra rúg - közölte a Figyelővel Megay. 

A TELJES CIKKET ITT OLVASHATJA EL.

Egyébként a Mecsekbusz követelése azért is minimum érdekes, mert mint korábban a Pécsi Újság.hu is megírta, az ügy előzményei közé tartozik, hogy a jó erkölcsbe ütközőnek, ezért semmisnek nyilvánította a Zalaegerszegi Törvényszék azt a szerződést, amelynek révén 2009-ben a Pécsi Buszközlekedési Zrt. (PK) eladta autóbuszait a PK Busrent Kft.-nek, majd attól visszabérelte a járműveket. (Mint az ítéletből kiderült, a Busrent létrehozásában a Mecsekbusz csoport, mint a PK Zrt. részvényese, khm, erősen érintett volt.)

A törvényszék által megsemmisített ügyletet még az előző, szocialista városvezetés idején ütötték nyélbe a felek.

A bíróság 2012. februárjában jogerősen kimondta: a semmisség értelmében a PK Busrent nem szerezte meg a buszok tulajdonjogát, így az eredeti állapot helyreállítása érdekében 15 napon belül köteles a járműveket a PK Zrt.-nek átadni.

Az ítélet indoklása során elhangzott: nyilvánvalóan a jó erkölcsbe ütközik a 2009-es szerződés, mert a PK Busrent úgy szerezte meg Pécs teljes autóbuszparkját, hogy semmilyen forrással nem rendelkezett, s a bérleti szerződés lehetővé tette, hogy a vételárat ténylegesen nem is kellett kifizetnie. A buszokért havonta fizetett bérleti díj ugyanis jócskán meghaladta a teljes vételárat.

A bíró kifejtette: a PK Zrt.-re nézve hátrányos volt a szerződés azért is, mert a PK Busrent abban semmiféle biztosítékot nem nyújtott új buszok beszerzésére, sem arról nem rendelkezett, hogy milyen jogkövetkezményekkel jár a beszerzések elmaradása.

Emlékeztetett arra is, hogy bár annak nem volt jelentősége a semmisség megállapításában, de a szakértői vélemény szerint a buszok bérleti díja jelentősen meghaladta az üzleti életben szokásos mértéket, de nem volt jelentősége annak sem, hogy az akkoriban még szocialista vezetésű pécsi önkormányzat tudomásul vette a megállapodást.

Tényként állapította meg a bíróság, hogy az alperesek a szerződések megkötésekor a Mecsekbusz - amelynek akkor a később perbe fogott Keczer László volt a vezérigazgatója, csakúgy mint a PK Zrt.-nek - érdekeit tartották szem előtt. A bíró azt is hozzátette az ügy kapcsán folyó büntetőperben adott tanúvallomások alapján, hogy a PK Busrent tulajdona egy máltai cégen, míg a Mecsekbuszé egy gibraltári cégen keresztül ugyanahhoz a személyi körhöz köthető.

Képünkön: Helyi járatú busz 2011-ben a belvárosban, amikor még nem lehetett tudni, kik szerezték meg (átmenetileg) a pécsi buszokat.

Forrás: Pécsi Újság.hu - Figyelő - MTI - Fotó: Dittrich Éva