Reggeli lapszemle: több 10 Mrd a tét Budapesten

2010. augusztus 05. csütörtök 08:17

Paller Judit tiszti főorvos visszaszerezné a vendéglátás és közétkeztetés feletti ellenőrzést, felügyeletet. • Egyelőre nincs vészforgatókönyve a fővárosnak arra az esetre, ha ha fel kellene bontani az új metrókocsikról szóló szerződését az Alstom céggel. A Magyar Hírlap és a Népszava híreiből válogattunk.

Gondoskodóbb népegészségügyi szolgálatot akar az új országos tiszti főorvos: Paller Judit egyebek mellett azt várná az állampolgároktól, hogy vegyék igénybe az egészségmegőrző szolgáltatásokat, például a szűrési lehetőségeket – írja csütörtöki számában a Magyar Hírlap. A lapnak nyilatkozó tiszti főorvos visszaszerezné a vendéglátás és közétkeztetés feletti ellenőrzést, felügyeletet is. A közigazgatási struktúra átalakítása ugyanakkor nem egyszerű, mert a regionális rendszer átalakításával csaknem felére csökkent a szakemberek száma - írja a lap.

Paller Judit a megelőzés fontosságáról szólva hangsúlyozta: a prevenciót nem adják ingyen, de hosszú távon óriási a haszna. Éppen ezért arra törekszenek, hogy a jogalkotási kérdések népegészségügyi vetülete előtérbe kerüljön. Ehhez Paller Judit szerint jó alapot jelent, hogy az új minisztérium felállásával az egészségpolitika és a szakma sokkal közelebb került egymáshoz - írja a lap.


Egyelőre nincs vészforgatókönyve a fővárosnak arra az esetre, ha fel kellene bontani a 2-es – majd az épülő 4-es – vonalra szánt új metrókocsikról szóló szerződését az Alstom céggel, amiért a jármű prototípusa nem kapta meg a végleges szakhatósági engedélyt – írja csütörtöki számában a Népszava.

A jelek szerint az önkormányzat lavírozta magát ebbe a kínos helyzetbe azzal, hogy négy éve előnytelen szerződést kötött a francia gyártóval, majd a sorozatos késlekedések hatására idén július végéig szóló ultimátumába belefoglalta a szerződésbontást – írja a lap. Hozzáteszi: utóbbi több tízmilliárdos veszteséggel járhat, és kihathat a 4-es metróra is.

A lapnak Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes elmondta: az önkormányzat olyan megoldást keres, amellyel nem kerül veszélybe a 4-es metró uniós támogatása, a fővárost anyagi kár nem éri, illetve a következő városvezetést sem kötelezi vállalhatatlan kifizetésekre. Ezek alapján úgy tűnik, nem szabad felbontani a szerződést – írja a lap.

(mti)