Maratoni futólánc a kisiskolák megmaradásáért

2008. március 24. hétfő 19:34

Maratoni futóláncot indít csütörtökön a kisiskolákért a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ), a Magyar Nevelők és Tanárok Egyesülete, valamint az Élőlánc Magyarországért Mozgalom: a résztvevők Telkibányától Budapestig futnak váltásban, hogy a Parlament előtt adják át a kistelepülések üzeneteit és az Élőlánc a kisiskolákért mozgalom szakpolitikai ajánlásait Szili Katalin házelnöknek - közölte Kerpen Gábor, a PDSZ elnöke az MTI-vel. Daróczi Dávid kormányszóvivő az MTI-nek azt mondta, örülnek annak, hogy a szervezetek céljai egybeesnek a kormány szándékával.

Kerpen Gábor az MTI-nek elmondta: az a cél, hogy felhívják a figyelmet a kisiskolák finanszírozásának tarthatatlanságára. Ezeknek az iskoláknak a túlélése bizonytalan, s az utóbbi időben nagy számban vesztették el önállóságukat - mondta az érdekvédő.

Megjegyezte: az oktatási miniszter által közelmúltban meghirdetett Új Tudás program nem szól a finanszírozás olyan átalakításáról, amely meggátolná vagy visszafordítaná ezt a folyamatot.

A maratoni futás március 27-én indul és március 31-én zárul, a futólánc 44 települést érint, s a résztvevők a tervek szerint napi 50-70 kilométert, összesen 250-350 kilométert tesznek meg.

Az egyes iskolák "futóláncszemei" a saját településüktől a következő település kisiskolájáig futnak, a távolság függvényében egymást váltva.
Valamennyi csatlakozó iskola maga dönti el, hogy milyen létszámban csatlakozik a futólánchoz.

Daróczi Dávid kormányszóvivő az MTI-nek azt mondta, örülnek annak, hogy a szervezetek céljai egybeesnek a kormány szándékával. Hozzátette: amiért a három szervezet küzd, az szerencsére már benne van a kormány programjában.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az Új Tudás - Műveltség Mindenkinek program társadalmi vitája ezekben a hetekben zajlik, az oktatási kerekasztal szakértői a közoktatás megújításán dolgoznak.

Szólt arról, hogy a következő három esztendőben évente 130-140 milliárd forinttal több pénzt fordítanak a közoktatás tartalmi megújítására, infrastrukturális körülményeinek javítása, korai fejlesztésre és tehetséggondozásra, valamint a pedagógushivatás anyagi elismertségének növelésére.

Daróczi Dávid azt javasolja a települések, a kisiskolák, az érdekvédelmi szervezetek vezetőinek, hogy tegyenek javaslatot a pénz felhasználására.