Nem lesz új pécsi sör

2008. május 23. péntek 20:21

Nem lesz új pécsi sör
Bemutatkozott a héten a Pécsi Sörfőzde Zrt. új vezetése. Ezután Balogh József Péter kereskedelmi igazgató és Thomas Traser, a pénzügyi cégvezető fogja vállalatot vezetni. Traser a kettős irányítással kapcsolatban elmondta, csapatmunka lesz, s a vezetésben nem egy hierarchikus utasítási rend szerint dolgoznak majd. (A logisztikai- és beszerzésvezető Berecki Sándor lett.) A Pécsi Sörfőzde Zrt. vezetői új terméket nem vezetnek be a piacra, a veszteséget elsősorban átszervezéssel, takarékos gazdálkodással kívánják ledolgozni.

A német-magyar kettős állampolgár, a 42 éves közgazdász Traser a sörfőzde veszteségeiről szólva azt mondta, a cég 789 milliós mínusszal zárta az elmúlt évet, amelynek több oka volt: "részben a nem optimális márkapolitika, a logisztikai és tárolási rendszer hiányosságai, részben az eltúlzott vállalati költségek."

Kérdésre válaszolva közölte: a sörfőzdét a tulajdonosok - az Ottakringer holding - más cégek nyereségéből finanszírozták és a Weinckheim-család erős érzelmi kötődése is hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat veszteségét eddig lenyelték, illetve hogy idén jelentős összeget áldoznak az 1848-ban alapított pécsi cégre.

Mint mondta, az új menedzsment első feladata az, hogy a sörfőzde pénzügyi helyzetét stabilizálja. Ennek érdekében átalakítják a logisztikát és a beszerzést, de minden strukturális rendszert is átvilágítanak.

Az új vezető ugyanakkor elismerte, a volt vezérigazgató, Csengő András vezetése alatt a cég termelési kapacitása jelentős mértékben, a 2004-es 330 ezer hektoliterről évi 530 ezer hektoliterre emelkedett, ennek nagyobb részét azonban, mintegy 330 ezer hektolitert nem a saját, hanem a kereskedelmi márkák - áruházláncok számára készített sörök - gyártása tette ki.

Hozzátette, a kereskedelmi márkák számát most csökkentik, növelik a saját termékek arányát, a kettő pedig úgy ötven-ötven százalékban jelenne meg a termelésben. Új termék piaci bevezetését nem tervezik, viszont egyre inkább a fogyasztók igényeihez próbálják majd igazítani az italokat, s a Szalon mellett az Ottakringer sörök előállítására is nagy hangsúlyt fektetnek majd.

Úgy számolnak, hogy a konszolidációval 2008 végére kétszáz-háromszázmilliós veszteségük lesz, de 2010-re a negatív eredmény átfordulhat, s nyereséggel zárhatják az évtizedet.

Az új vezetők a volt vezérigazgató és kereskedelmi igazgató által a lapunknak elküldött nyilatkozatára nem kívántak reagálni.

(Képünkön Thomas Traser cégvezető.)

Kép és szöveg: B. M.