Minisztériumi állásfoglalásra vár, hogy legyen-e szolgáltatóközpont a Magasház helyén

2012. augusztus 29. szerda 16:11

Minisztériumi állásfoglalásra vár, hogy legyen-e szolgáltatóközpont a Magasház helyén

Lassan őrölnek a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) malmai, hiszen már hónapok óta elemzik a tárca szakemberei a pécsi Magasház jövőjével kapcsolatos elképzeléseket. Mint ismert, a pécsi önkormányzat tervei szerint közigazgatási szolgáltató központot alakítanának ki a szebb napokat is megélt huszonöt emeletes épület helyén. A korábbi becslések 2014-re prognosztizálták az új, kormányhivatalokkal is teletűzdelt komplexum megvalósítását, ám a nehézkes minisztériumi vizsgálat erősen megkérdőjelezi ennek a határidőnek a jogosultságát.

Nem sok előrelépés történt a Pécs fölé évek óta szellemházként tornyosuló 25 emeletes Magasház sorsát illetően. A Pécsi Újság.hu is beszámolt már arról, hogy a városvezetés tavaly döntött úgy, hogy visszavásárolja az épületet a La Torre 2008 Kft.-től, a spanyol Grupo Milton leányvállalatától, hogy az ingatlanon felépítendő új épületkomplexumban önkormányzati és állami hivataloknak adjanak helyet.

A pécsi képviselő-testület legutóbb az év első negyedében foglalkozott a létrehozandó szolgáltató központ ügyével. Csizi Péter alpolgármester érdeklődésünkre annyit mondott, hogy "már több egyeztetés és megbeszélés történt a város és a szaktárca között, de döntés még nem született".

- Nincs még kormánydöntés az ügyben, de az a reményeink szerint a közeljövőben megszülethet.

Az tény, hogy minden érintett várja már a tárca álláspontját, hiszen amíg nincs végleges KIM-döntés, addig nem kezdődik el sem a toronyház bontása, sem a Megyeri térre megálmodott mélygarázs-komplexum kivitelezése.

A szolgáltató központ megvalósításához szükséges kormányzati garancia hiánya miatt így a projekt irányítására létrehozott beruházás-felügyelő által készítendő megvalósíthatósági tanulmány sem készül el mindaddig, míg nem születik pozitív döntés az ügyben.

Az mindenesetre megfontolást érdemel, hogy a város nehéz gazdasági helyzetében megéri-e egymilliárd forintért lebontani a toronyházat majd több milliárd forintért szolgáltató központot kialakítani a helyén. Különös tekintettel arra, hogy egyre népszerűbb, egyre szélesebb körben használt (és az önkormányzat által is egyre inkább preferált) az e-közigazgatás, mint a XXI. század leghatékonyabb ügyintézési módja.


H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva