Egyhamar aligha jönnek új buszok Pécsre – a menetrend módosulhat

2011. szeptember 26. hétfő 18:35

Egyhamar aligha jönnek új buszok Pécsre – a menetrend módosulhat

Úgy tűnik, még jódarabig a már megszokott buszokkal közlekedünk, a Pécsi Közlekedési (PK) Zrt.-nél ugyanis úgy látják, a szolgáltatást a jelenlegi gépparkkal is el lehet látni. Ugyan az új járművek beszerzéséről nem tettek le, fontosabbnak tartják a vállalat pénzügyi stabilizálását. A 770 millió forintos NAV-bírságról Árki Sándor vezérigazgató a Pécsi Újság.hu-nak azt mondta: minden jogorvoslati fórumot felkeresnek, az egymilliárdos ÁFA-tartozás pedig „jelen helyzetben nem áll fenn". A szeptemberben életbe lépett menetrendet a járatok kihasználtsága alapján akár módosíthatják is. 


Körülbelül egy esztendeje érkezett Pécsre az egyik debreceni cég tesztbusza, melyet aztán számos jármű követett, különböző vállalkozásoktól. A vásárlás végül elmaradt és egyelőre nem is lehet tudni, mikor üthetnek nyélbe bármilyen üzletet.

- Bár továbbra is napirenden van az új buszok beszerzése, a szakmai véleményem az, hogy elsőként a cég hosszútávú anyagi stabilizálása a fontosabb és csak ezt követően kell megújítani a járműparkot - fogalmazott munkatársunknak Árki Sándor, a PK Zrt. vezérigazgatója.

Mint elmondta, az új autóbuszok beszerzésével kapcsolatos lehetőségeket az önkormányzat és a társaság közösen vizsgálja. Sok múlik viszont azon, mit tartalmaz majd a kormány helyi közösségi közlekedéssel kapcsolatos koncepciója, amely még nem készült el.

Bár korábban szó volt róla, egyelőre bizonyosan nem állítanak hadrendbe használt buszokat sem.

- Az utazási szokások alapos feltérképezése és a járatok kihasználtsága azt mutatta, egyelőre nem indokolt a használt járművek beszerzése, a jelenlegi buszokkal ugyanis megfelelően el lehet látni a szolgáltatást - indokolta a közlekedési cég vezetője.

És ha már járatok kihasználtsága: több olvasónk is arról panaszkodott, a nemrég életbe lépett új menetrend következtében a hétvégi járatokon zsúfoltság alakult ki, de a hétköznapok egyes szakaszaiban is ez a jellemző. Egyesek pedig azt tapasztalták, hogy az interneten feltüntetett indulási idő különbözik a megállókban kihelyezettől.

- Az őszi menetrend kialakításánál elsődleges szempont volt a megváltozott utazási szokások figyelembe vétele. Az új menetrend bevezetésével az autóbuszok kihasználtsága javult, ezáltal a társaság működése is költséghatékonyabb lett. A folyamatosan végzett felmérések alapján, ha szükséges, a menetrend módosítását kezdeményezzük. Ha pedig utasok eltérést tapasztalnak az interneten található és a megállókba kitett menetrend között és erről értesítik a céget, azonnal orvosoljuk a hibát. - reagált.

A vezérigazgatónál arról is érdeklődtünk, miből teremtik elő azt az egymilliárd forintot, melyet jogosulatlan ÁFA-visszaigénylés miatt kell kifizetniük a Nemzeti Adó-és Vámhivatalnak (NAV). Árki Sándor ezzel kapcsolatban dodonai módon csak annyit mondott, hogy „jelen helyzetben ez a tartozás nem áll fenn", a 770 millió forintos NAV-bírság ügyében pedig „minden jogorvoslati fórumot megkeresünk, az ügy folyamatban van".

Képünkön: Matuzsálem-korú Ikarus egy megállóban - messze még a nyugdíjazásuk. 

Palotás P.