Pogányi légi baleset: nem találtak a repülőgép meghibásodására utaló bizonyítékokat

2018. augusztus 01. szerda 09:40

Pogányi légi baleset: nem találtak a repülőgép meghibásodására utaló bizonyítékokat

A Magnus Aircraft Zrt. eljuttatta lapunkhoz a május 31-én történt tragikus baleset kivizsgálásának előzetes eredményét. A dokumentumból többek között kiderül, hogy nem merült fel arra vonatkozó bizonyíték, hogy a jármű szerkezete vagy valamely rendszere meghibásodott volna, ezzel hozzájárulva a két halálos áldozattal járó baleset bekövetkezéséhez. 


Amint arról hírt adtunk, május 31-én lezuhant és kigyulladt egy elektromos kisrepülőgép az 58-as főút mellett, Szalánta térségében. elektromos kisrepülőgép. A két pilóta, egy 61 és egy 42 éves férfi veszítette életét a balesetben.

A 410 kilós repülő géptestét a Magnus Aircraft Zrt. fejlesztette és gyártotta, a hajtásrendszert pedig a német Siemens mérnökei készítették.

A Magnus Aircraft Zrt. szerdán eljuttatta lapunkhoz a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálatának előzetes eredményét.

A legfőbb megállapítások a következők:

„Az igazságügyi-orvosszakértői vizsgálat alapján nincs bizonyíték arra vonatkozóan, hogy fiziológiai tényezők, vagy egyéb akadályoztatás befolyásolta volna a hajózószemélyzet cselekvőképességét.

A baleset nem volt túlélhető. A légi járművön tartózkodók a becsapódáskor az élettel összeegyeztethetetlen, halálos sérüléseket szenvedtek, életüket az azonnali orvosi beavatkozás sem menthette volna meg.

A gép rendelkezett érvényes, az illetékes hatóság által kiadott repülési engedéllyel.
Az előzetes jelentés kiadásáig elvégzett szakmai vizsgálat során nem merült fel arra vonatkozó bizonyíték, hogy a jármű szerkezete vagy valamely rendszere az eset előtt meghibásodott volna, ezzel hozzájárulva az eset bekövetkezéséhez, vagy befolyásolva annak lefolyását.

A balesettel végződő repülés nappal, jó látási viszonyok mellett történt.

A járműre felszerelt adatrögzítő berendezés működött és az általa rögzített adatok a fedélzeti hangon kívül értékelhetőek voltak.

A rendelkezésére álló adatok szerint nincs füstre vagy tűzre utaló jel a repülés közben, a tűz a becsapódást követően keletkezett.

A motor sérülései egyértelműen a repülőgép becsapódásától, és az azt követően kialakuló külső tűztől keletkeztek."

A cég közleménye kitért arra is, hogy az elhunyt pilóták emlékének a legnagyobb tisztelettel adózva, folytatják a megkezdett utat és az eFusion projektet, azaz a repülőgép fejlesztését.

Képünkön (archív): roncsdarabokat keresnek a baleset helyszínén.

 

M. B. - Fotó: MTI/Sóki Tamás