Baranyában is fejlesztették a kormányablakok informatikai eszközeit a gyorsabb ügyintézésért

2015. október 27. kedd 12:44

A hatékony, gyors, egyszerű, lakóhelyhez közeli ügyintézés támogatása érdekében a kormány országosan 10 milliárd forint felhasználásával fejlesztette az ügyfélkiszolgálást segítő informatikai eszközöket a járási hivatalokban, illetve a kormányablakokban. Az eredményekről a Baranya Megyei Kormányhivatal vezetői október végén sajtótájékoztatók, illetve szakmai rendezvények keretében számoltak be.

A 2015. év végéig országszerte 242 helyszínen működik majd kormányablak a járási székhelyeken, megyei jogú városokban, jelentősebb településeken, egyes vasútállomásokon és bevásárlóközpontokban is.

Baranya megyében jelenleg 12 kormányablakban várják az ügyfeleket, és várhatóan még az idei évben - tizenharmadikként - megnyílik a komlói ügyféltér is. A kormányablakokban egyelőre 423 ügytípus intézhető, azonban ezek száma folyamatosan bővül, a tervek szerint jövőre akár 1000 fölé is emelkedhet.

A fenti folyamatokat támogatva, a megyei kormányhivatalok járási hivatalainak informatikai fejlesztése, illetve a területi államigazgatás sikeres átszervezése érdekében valósított meg a kormány kettő, európai uniós forrásból finanszírozott, kiemelt projekteket.

A 10 milliárd forintos európai uniós forrásnak köszönhetően sor került az elavult informatikai eszközök cseréjére, az ezek megfelelő működtetéséhez elengedhetetlen kiszolgáló szerverek üzembeállítására.

Emellett a projekt biztosítja, hogy mindegyik kormányablakban egységes, központilag is egyszerűen vezérelhető ügyfélhívó (sorszámosztó) berendezés szolgálja az ügyfelek kényelmét. Az eszközök telepítésével egyidejűleg egy központi időpontfoglaló alkalmazás is bevezetésre kerül.

Szintén a projekteknek köszönhetően jött létre az a „Tudástár", amely nemcsak az ügytípusok részletes leírását, jogszabályi hátterét, az ügyintézéshez szükséges dokumentumok listáját tartalmazza, hanem az ügyintézés során felhasználásra kerülő elektronikus űrlapok naprakész formáját is.

Továbbá kifejlesztettek egy rendszert, amely videokapcsolatot biztosít az állampolgár és az ügyintéző között, és mindeközben lehetővé teszi azt, hogy ügyfél az ügyintézővel közösen töltse ki például az ügyindításhoz szükséges űrlapokat.

A fentiekben bemutatott eszközök és alkalmazások használatára a projekt során több, mint 5000 kormányhivatali és kormányablak-ügyintéző került kiképzésre jelenléti képzés, valamint korszerű távoktatásos módszer alkalmazásával.

Mint arra dr. Horváth Zoltán kormánymegbízott, a Baranya Megyei Kormányhivatal vezetője felhívta figyelmet, valamennyi fejlesztés célja az ügyfélbarát, szolgáltató közigazgatás megteremtése.

Forrás: Baranya Megyei Kormányhivatal