Tovább csökkent tavaly a pogányi repülőtér amúgy se nagy forgalma
2015. február 02. hétfő 18:52

Csaknem tíz százalékkal esett vissza tavaly a pogányi repülőtér amúgy sem nagy forgalma, 2014-ben ezerháromszáz gép emelkedett a magasba a légikikötő betonjáról. Menetrend szerinti járatok továbbra sincsenek, s várhatóan idén se indítanak chartereket a nyári időszakban.
A pogányi repülőtér 2003-as átadásakor elhangzott nyilatkozatok szerint a légikikötő működtetése akkor lenne gazdaságos, ha évente százezer utast fogadnának. Ezt a célt a reptér akkori vezetői 2011-re tartották elérhetőnek.
Tizenkét éve adták át
A repülőteret 2003 őszén adták át a forgalomnak. A beruházás mintegy kétmilliárd forintba került, amiből többek között megépítették a rövidnek bizonyult, 1500 méter hosszúságú kifutót, a hozzá tartozó gurulóutakat és a szilárd burkolattal ellátott előteret. Később további kétmilliárd forintot költöttek a navigációs segédeszközökre, világítóberendezésekre és rádiótechnikai eszközökre, valamint a fogadóterminálra.
Már csak a városé
A pécsi közgyűlés tavaly ősszel döntött úgy, hogy más cégek mellett a repteret működtető kft.-ből is kivásárolja az államot, s így egyedüli tulajdonos lesz.
A kft. jegyzett tőkéje 5.100.000 forint, a társaság üzletrészének 58,8 százaléka a Pécs Holding Zrt. tulajdonában volt, az állam részéért százötvenezer forintos ajánlatot tett a Holding, amit a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. elfogadott.
A változtatás indoklása szerint az üzletrész megszerzésével a Pécs Holding Zrt. közvetlen irányításával a társaság hatékonyabban tud eleget tenni feladatnak.
A belföldi repülések mértéke esett vissza leginkább, de örömükre szolgál, hogy hosszú évek után először tudtak a korábbinál több helyi repülést (kiképző repülés, utas repültetést) regisztrálni, ez a holding megítélése szerint a régió gazdasági helyzetének javulására enged következtetni.
Utazási irodáktól származó információink szerint idén sem tervezik charterjáratok indítását, amelyek korábban a nyári forgalom jelentős részét adták, mivel azok is csak részben váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A bolgár célállomásra induló utak kevésbé voltak kedveltek az utazók körében, a görög már inkább, azonban az sem volt teljes egészében kihasznált.
A közeli jövőben várhatóan menetrend szerint gépek sem érkeznek-indulnak Pogányból.
- Egy járat beindítása nagyon hosszú előkészítő munkát vesz igénybe. A feladatot az is nehezíti, hogy repülőterünk nem tudja a legtöbb légitársaság által használt, legismertebb repülőgépeket fogadni - mondta Péter-Domán Zita. Ennek az oka régóta ismert: a kifutó rövid a nagyobb gépek fel- és leszállásához.
A jövőre szóló elképzeléseket vázolva a szóvivő azt mondta, a Pécsi Tudományegyetemmel közösen folytatnak egy kutatást, egyetemisták, üzletemberek és turisták utazási szokásait vizsgálva, ami jó alapként szolgál munkájukhoz, de utazási irodákkal és légitársaságokkal is folytatnak tárgyalásokat.
Képünkön: már csak emlék - chartergépre felszálló utasok Pogányban
B. E. - P. P. - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Ragadós volt a példa: már minden...
- Komlón tettek "egészségügyi sétát" a...
- Együttműködik az MVM Zrt. a pécsi...
- Hamarosan módosul jó néhány baranyai...
- Fák árnyékában kicsit megpihenni...
- Bérmálással ünnepelték a pécsi...
- Hamis pénz talált, fizetett vele egy...
- Orbán Viktor: mi nem akarunk meghalni...
- Hűvös éj után napsütéses napunk lesz...
- Ismét apad a Duna: Mohácsnál egy...