Egry Dóra: Pellérd felelőssége, hogy a mai napig nem készülhetett el a bicikliút

2013. június 19. szerda 17:05

Egry Dóra: Pellérd felelőssége, hogy a mai napig nem készülhetett el a bicikliút

Komoly bátorság kell ahhoz, hogy valaki Kertvárosból a pellérdi bicikliútra tekerjen. Ugyan a tervek szerint az út a panelos városrészből indul, a Pláza után több száz métert kell az elkerülő úton hajtani, ezen a szakaszon ugyanis nem fejezték be az aszfaltcsík építését. A pécsi önkormányzatnál a szándék már régóta megvan a munkálatok lezárására, pénz azonban egyelőre nincs. Pécs szerint Pellérd felelőssége, hogy félbeszakadt a munka.

Továbbra is félkész állapotban van a Pécs-Pellérd bicikliút, a Plázától ugyanis mintegy ötszáz méternyi szakasz megépítése még várat magára. Aki tehát Kertvárosból szeretné elérni a kétkerekűeknek szánt utat, előbb az elkerülő úton, vagy egy másik alternatívaként előbb a forgalmas Nagy Imre úton az Expo Centerig és onnan földesúton a pellérdi aszfaltcsík kezdetéig kell tekernie. Egyik sem életbiztosítás.

- Fontos tudni, hogy a Pellérd-Pécs kerékpárút projekt a pellérdi önkormányzat programja, így az ő felelősségük az is, hogy ebben a formában valósult meg. Ettől eltekintve természetesen mindent megteszünk, hogy a nyomvonal teljessé váljon, keressük a lehetőségeket - fogalmazott Egry Dóra, a Pécsi Városfejlesztési Nonprofit Zrt. fejlesztési igazgatója.

Mint megtudtuk, a kerékpárút (amely a jelenlegi állapotában a nyugati elkerülő úttól indul) befejezésére több alternatív nyomvonalat is kijelöltek már a szakemberek.

- Az egyik útvonal a meglévő kerékpárút folytatásaként egy nagyjából négyezer-háromszáz méteres szakaszon, a hatos számú főút nyomvonalát követve valósulna meg - említette az egyik lehetőséget Egry Dóra.

A további elképzelésekről szólva elmondta: lehetségesek olyan megoldások is, amelyek az út végpontját a pécsi belvárosban jelöli kik. Egyik esetben az út az uránvárosi kerékpáros nyomvonalhoz csatlakozna, de az is lehet, hogy a Verseny utcáig építenek egy kétezer-ötszáz méter hosszú aszfaltcsíkot.

Hogy végül melyik mellett teszik le a voksukat az illetékesek, még nem lehet tudni - ahogy azt sem, hogy mikor indulhat a munka -, ám minden bizonnyal a döntésben komoly szerepet játszanak majd az anyagiak. Az elsőként említett négyezer-háromszáz méteres szakasz megépítése nagyságrendileg 160 millió forintba kerülne, a másik két opció pedig hatvan-, illetve nyolcvanmilliót emésztene fel.

A város kasszájából a jelen állapotban egészen bizonyosan nem tudnák finanszírozni a beruházást, így Egry Dóra szerint mindenképpen európai uniós pályázati forrásokat igényelnek majd.

Képünk illusztráció. 

 

Palotás P. - MTI-fotó