Nem jön a busz, anyáznak az utasok

2011. január 09. vasárnap 18:56

Nem jön a busz, anyáznak az utasok
Több olvasónk is jelezte a napokban, hogy sokszor hiába várják a korábban általában a megszokott időpontban érkező járatukat, azok sokszor késnek vagy éppen kimaradnak. A Pécsi Közlekedési Zrt.-től (PK Zrt.) kapott tájékoztatás szerint több buszuk is egyszerre meghibásodott, így a járatkimaradások valóban sok bosszúságot okozhatnak az utasoknak.

Tavaly októbertől két hónapon át tesztelhette a város lakossága azokat a buszokat, amelyek közül - az utasok és a sofőrök véleményét meghallgatva - az önkormányzat majd eldönti, hogy melyik típus szállítsa a közeljövőben a közlekedőket. Minderre azért is van egyre égetőbb szükség, mert köztudomású, hogy a PK Zrt. járműállománya meglehetősen magas átlagéletkorú, amit az is jelez, hogy a napokban egyszerre robbant le jó pár gépjármű.

Bárdossi Mariannától, a vállalat sajtóreferensétől megtudtuk, hogy nem emberi mulasztás és nem forgalomszervezési problémákból adódóan volt járatkiesés pár vonalon: mindez annak köszönhető, hogy jó pár éltes buszuk egyszerre mondta be az unalmast.

Arra a kérdésünkre, hogy hány jármű hibásodott meg és mik voltak a műszaki problémák velük, a szóvivő nem tudott válaszolni. Információink szerint egyebek mellett a 3-as, a 106-os és a 38-as vonalán tapasztalható egyre többször, hogy kimaradt egy-egy járat a reggeli, forgalmas időszakban, komoly bosszúságot okozva a munkába igyekvőknek.

Bár nemrégiben felröppentek olyan hírek, amelyek a buszflotta rossz általános műszaki állapotát taglalták, akkor a társaság nyílt levélben védte meg a mundér becsületét - a nyilvánvaló hibák sorozata miatt azonban erre most már egyre kevesebb az esély.

A közlekedési vállalat járműparkja egyébként 57 szóló autóbuszból és 112 darab csuklós buszból áll, a flotta átlagéletkora 13,5 év, pedig a cél a tíz év alatti átlagéletkor elérése lenne, hiszen az európai iránymutatás azt jelzi, hogy csak így lehet gazdaságos az üzemeltetés. Ennek megfelelően az említett átlagkor eléréséhez évente legalább az állomány tíz százalékát le kellene cserélni.

H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva