Újra kötelezővé teszik a kamarai tagságot - évi 5 ezerért - Kommentek

2011. május 16. hétfő 18:27

29 hozzászólás

 
  • 29. taki - 2012. február 22. szerda 10:09
    Én úgy gondolom a kamarának volt lehetősége bizonyítani, hogy mire képes miért nem tette meg akkor .Én és gondolom sokan mások nem tapasztaltuk a kamara segítségét csak a számlával találkoztunk!
  • 28. Maszek - 2011. május 19. csütörtök 17:55
    Nekem nem kell a Kamara, semmilyen.
    Mikor kötelező volt, akkor sem fizettem.
    21 éve csinálom ugyanazt, jól, ügyfeleim megelégedésére.
    Tudom, mitől megy jól, rosszul.
    Rosszul a mindenkori kormányzattól és a ránk akaszkodó
    vérszívóktól megy, akik soha életükben nemdolgoztak, csak " érdekképviseltek ".
    Jól akkor megy, ha hagynak dolgozni és nem baxtatnak állandóan mindenféle
    hatóságok.
    Ez egy leegyszerűsítés, de a lényeg benne van.
  • 27. re 24-25 -mikrovállakozó - 2011. május 19. csütörtök 14:45
    Tisztelt kommentelő pécsi! Itt senki nem sír, ha nem akarják éppen lehúzni csak úgy, mert a másiknak éppen nincs elég pénze. A Kamarával ezt tervezik. Kapis??? A kamara önkéntes jellege a természetes állapot, nem pedig a köelezővé tétele.

    Dolgozni kell? Ó tényleg?! Köszönet a jótancsért! Ne magából induljon ki kérem minden esetben! Tehát aki kritikával él, az nem dolgozik? Értem, nagyon elmés.
    Nem kell a múltra hivatkozni?? - az üzeleti életben is van ugye a referencia, mint fogalom. Az más szóval az adott szereplő múltbeli tevékenységének értékelése - azt sem kell Ön szerint. Mert ugye ebben a esetben érdemes lenne megnézni a Kamara referenciáit. Miért volt felelős és mit ért el a területén? Miért csökken a kamarai tagok száma, miért nem nő Ön szerint? Ja igen, mert mindenki olyan alacsony szinten van, hogy azt sem tudja milyen segítségre van szüksége. Ahha. Értjük krem, értjük.

    Hogy miért tart itt a magyar gazdaság? Az esetleges tükör helyett két okot tudnék felsorolni a sok közül:

    1. NEM néztünk, mert nem néhettünk a múltba és emiatt a múlt rezsim léhűtői és szélhámosai foglalnak el helyeket más, jobban odaillő személyek helyett. Ez melegágya a semmittevésnek, a hozzá nem értésnek és a korrupciónak és a mutyiknak - mivel a szoci hálózat máig is működik, így teljes joggal ez is okozója, ha nem a fő oka gazdasági életünk katasztrófáls helyzetének. Így talán a legfontosabb a múlt hibáinak a felidézése és annak korrigálása. Mivel a múlt emberei ülnek a helyeken, ezért azonnali cserére van szükség és nem csak úgy immel-ámmal, hanem egy határozott huszárvágással szükséges megtanni azt. Vagy Ön úgy gondolja, hogy ebben a gyorsan változó környezetben csak a szoci hálózat emberei maradjanak a helyükön és majd ők rendbe teszik a saját maguk által szétzilált magyar gazdaságot?

    Tehát mit kell tenni?

    - Gondolkodni. Igen, végiggondolni mitől romlott el a magyar gazdaság és a múlt hibáit okozó embereket el kell távolítani a döntéshozataltól azonnal úgy, hogy soha többet ne szállíngózzon vissza még a környékére sem.

    - Dolgozni kell. Igen, sokan tesszük itt a szabad piacon farkastörvények és kupleráj közepette. De jó lenne, ha a gazdasági élet érdekképviselői, pl. a kamarák valóban védenék a magyar kisvállakozásokat és nem a multicégek hajlongó szolgálói lennének. DE sajnos ez nem történt meg az elmúlt 20 évben és most sincs így. Ettől még aki meg akar élni a piacról annak dolgoznia kell - ellenben egyesekkel, akik állami pénzen élik parazita életüket. Ugye Őn em a piacról él. Az ilyeneknek most sem kell dolgozni a megélhetésükért.

    Igen a kamarknak is dolgozniuk kellene a saját területén. Ha pedig alacsony az érdekérvényesítő képessége - eddig ezt láttuk - akkor vagy dolgozzon, hogy nagyobb legyen, vagy bohóckodjon tovább, de ne kötelező tagdíjból. Aki akar fizessen neki, de ne kötelezzük már a csóró kisvállakozót!

    - Nézzünk csak a múltba. Mi történt mikor kötelező volt a kamarai tagdíj? Jobb volt ettől a kisvállalkozónak? NEM. Ugyanazok szednék be megint, azzal az indokkal, hogy a kisvállakozók jobban beleszólhassanak a gazdaság működésésbe, ezért úgy döntünk, hogy addig is kötelezően fizessenek a képviseltek? Ez mennyire álságos és aljas gondolatmenet. Amolyan bolsevik attitüd, ami nem változik soha, csak a köntös.
  • 26. re:24-25! Pont ezért tart itt a magyar gazdaság ahol... - 2011. május 19. csütörtök 07:33
    A kamarának sem kell sírni, lehet gondolkozni, lehet DOLGOZNI.
    A vállalkozók várják az ajánlatokat, az emberek várják a munkát !
    Tükör házhoz szállítás 06/30.........
  • 25. pécsi - 2011. május 19. csütörtök 04:35
    Tisztelt Kommentelők, nézzenek tükörbe és akkor megértik, hogy miért tart itt a magyar gazdaság!
    Ha valaki nem jut arra a szintre, hogy tudja miben tudnak neki segíteni, az ne tüzeljen csípőből. Kiváncsi lennék hányan próbáltak csek egyszer is segítséget kérni a kamarától.Könnyű vagdalózni. Aztán , ha valami nem megy, akkor sírni.
    Gondolkozni kell, dolgozni és nem a másikat szapulni és a múltra hivatkozni.
  • 24. pécsi - 2011. május 19. csütörtök 04:33
    Tisztelt Kommentelők, nézzenek tükörbe és akkor megértik, hogy miért tart itt a magyar gazdaság!
    Ha valaki nem jut arra a szintre, hogy tudja miben tudnak neki segíteni, az ne tüzeljen csípőből. Kiváncsi lennék hányan próbáltak csek egyszer is segítséget kérni a kamarától.Könnyű vagdalózni. Aztán , ha valami nem megy, akkor sírni.
    Gondolkozni kell, dolgozni és nem a másikat szapulni és a múltra hivatkozni.
  • 23. Turul - 2011. május 18. szerda 23:19
    Sikfői úr! Lófaszt kapnak nem pénzt. Ezentúl munkából kell megélni. Ágyő.
  • 22. xy - 2011. május 18. szerda 22:35
    Már a tervezet is felháborít! A Kamara nem csinál semmit, csak egyik konferencií után a másikat szervezi és herdálja a vállalkozók pénzát, érdekvédelem pedig már évtizedek óta nincs! A Sikfői Tamáshoz (ld. fenti képen) hasonló léhűtők pedig évtizedek óta jól megélnek a kamarai tagdíjakból! A kamarai tagság pedig - látva az eredménytelenséget - egyre fogy, aki tud kilép. S amikor már kevés a dőzsöléshez a tagdíj, akkor itt a mentő ötlet, kötelezővé tenni a kilépettek számára is a tagságot. Egy burkolt újabb adó, ami semmi hasznot sem hoz, csak a kamarai elnökömk és titkárok (főtitkárok, hogy magasabb lehessen a havui apanázs) zsebét párnázza ki!
    Tiltakozzunk!
  • 21. re10 - 2011. május 18. szerda 11:23
    pillanatok alatt bebizonyitotta kit is akar képviselni, a kritikát nem bírja és egyből megsértődik. Ő akarja a KKV-kat képviselni ahhoz talán le kellene szálni a magas lóról, alázattal végezni a munkát ha a pénzükböl akar megélni. Apropó mit intéztek a KKV-nak az elmúlt tíz év alatt?
  • 20. Ki ez durcás - 2011. május 18. szerda 07:35
    Páva junior a képen?
  • 19. Ha nem csengettek - 2011. május 17. kedd 20:00
    Eladja Dr.Sikfői Thomasz a kintlévőséget behajtó azaz KÖVETELÉSKEZELŐ vállalkozóknak, akkor majd nálatok csengetnek.
    Miről is beszélünk?
    Önkéntes alapon esetleg, nem törvény mögé bújva hatóságként megszabni, előírni ,követelni, majd elvenni.
  • 18. jepurjas - 2011. május 17. kedd 17:37
    A kamara megújulásának egyik legnagyobb gátja, ez a brüsszeli stílusú nagyvonalú semmittevést imitáló Síkfői és holdudvara.Ha a magyar kamar nem csak a mindenkori kormány seggnyalója lenn be is lépnék.De síkfőitomi mester óvatosan fogalmaz nehogy érdeket sértsen(ezalatt természetesen a saját érdekét értem) Mutasson valaki e megyében de a hazában is olyan senkiházit aki minden rendszer kiszolgálva 20 éve a helyén van???,
  • 17. Re-10 - 2011. május 17. kedd 16:52
    Szép szavak !
    Mit is kaptunk vissza az elmúlt húsz évben a befizetett tagdíjért? Szépen fel van sorolva a megoldásra váró problémák egy része,amiket csak összegyűjtött a kamara és nem megoldott.
    Kik is vezették a kamarát? Ugye nem sok közük volt a vállalkozásokhoz,csak az uram bátyám üzletekhez.
    Az említett nyugati kamarák" kicsit másként" csinálják.
    Talán ha nem lesz kötelező akkor a vállalkozok is másként állnak hozzá !
  • 16. Re: Mikrovállalkozó - 2011. május 17. kedd 13:04
    Mikrovállalkozó hozzászólásában az igazság.
    A PBKIK jelenleg úgy működik mint egy állami cég, de mivel állítólag a vállalkozókat képviseli, Sikfői nagyképűen azt hiszi, hogy hatékony multicéget vezet. De azért csak az van, hogy újabb állami segítségért kuncsorog, most éppen azért, hogy az állam hasson oda a vállalkozókra, hogy azok fizessenek tagdíjat.
    De vajon akik eddig nem csatlakoztak, azok miért nem tették? Nem lehet, hogy azért, mert a kicsiknek nem sok hasznuk van belőle? Mindenesetre ha mégis hasznos nekik (esetleg néhány képzés), akkor hadd döntsék már el ezt szabadon, s ne kényszerítsék rá őket a tagdíjra!
  • 15. Mikrovállalkozó - 2011. május 17. kedd 11:38
    Miért nem kell kötelező kamarai tagság - szubjektív élmények a Kamaráról

    1. 2000 előtt. mikor kötelező volt a kamarai tagság, több éven keresztül szedték le a vállakozókat, így engem is 3000 Ft/év befizetéssel. Mikor 2000 körül megszűnt a kötelező tagság nem fizettem természetesen, mert a semmiért cserében nem szívesen fizet az ember. Tipkus adójellegű bevétel volt. A vállalkozó befizette az állami sápot, aztán fodult ki a Kamarából. Semmiyen értelmes hasznos szolgáltatást nem nyújtottak a kötelezően bekaszírozott pénzből.

    2. Mivel 2000-ben, az utlsó kötelező évben - nem fizettem be a kamara, jussát egészen 2010-ig kaptam egy behajtócégtől a leveleket, hogy ha nem fizetek be kamatokkal növelve 9500 Ft-ot akkor ez lesz meg az lesz. Magyarul fenyegettek 10 évn át, mint a piócák, mert az utolsó éven nem fizettem a semmiért.

    3. Természetesen nem fizettem be és azóta a cég is megszűnt, hála a vállakozások megnyomorításásra kitalált adórendszernek, ahol kötelező a minimálbér után és nem az elvégzett munka értéke után kell adót és járulékot fizetni, ha van bevétel, ha nincs. Ez ma a magyarországi adórendszer mikrovállakozói szintről nézve a dolgot. Mit tett a Kamar ennek a lehetetlen helyzetnek a kezeléséért az elmúl 20 évben? SEMMIT! Tud egyáltalán tenni valamit? Ha igen miért nem lépte meg?

    4. Ugyanúgy mint 1995-ben, vagy bármikor így 2011-ben is a miminálbért alig megtermelni képes kényszerválalkozások, amiből többszázezer van, ugyanúgy egy kitalát összeg után - pl. mimimálbér - fizet és az államot nem érdekli, hogy hogyan. Azt már meg sem említem, hogy az állam a bevételek 51%-át máig is elveszi a csalni nem akaró kisválalkozótól és csak 49%-ot hagy tisztán a nettó bevétel után a zsebben. Bruttó bevétel után az állam 62%-ot lop el a kisvállakozótól már 20 éve. Mit tett a kamar ennek megakadályozása érdekében? SEMMIT. Tudott volna tenni valamit? Akkor miért nem tette?

    5. Mikor elmeséltem a hazai adórendszerünket egy amerikainak azt hitte viccelek. Több mint a felét lenyúlja az állam és kitalált összeg után kell adózni? Nem hitte el, hogy ez így van itt. pedig így van ma is és 15 éve is így volt. Semmi lényeges nem változott lehúzás terén. Képviselte a kamara a kényszervállakozások érdekeit 2000 előtt, vagy után? NEM.

    6. A Kamara képes volt bármilyen érdekérvényesítést elérni az elmúlt 20 évben a kormányzati döntésekkel szemben? NEM. Ugyanaz a posztkomcsi csapat képs lesz ezt elérni, ráadásul FIDESZ környezetben? NEM!

    7. Gazdasági döntések befolyásolásásra hivatkozni és azér kötelezően pénzt kérni? Szánalmas hazudozás. Nem érdemes eljátszani azt a tipikus komcsi attitüdre épülő hazugságot, hogy fizessél és akkor majd jól képviselünk téged és akkor neked jó lesz. Fél bevétellel miért nem sikerült? Majd ha kötelező lesz a taság akkor majd jobb lesz? MITŐL? Ugyan már, kérem!

    8. Az elmúlt 20 évebn a Kamara SEMMIT NEM TETT, illetve nem volt képes tenni a hazai mikrovállakozások érdekében. Ha igen mi az? Mitől tudna többet tenni kötelező tagság mellett, ha a nagyhalak amúgy is benne vannak már önkéntes alapon?

    9. Ez a kötelező tagság amolyan: vigyázok az üzletedre, bogy ne legyen semmi baja, mert bármikor felgyulladhat a raktár. c. maffiamódszer, nem?

    10. A kamarai tagdíj akkor és most is, semmi mást nem jelent mint egy adófajtát az állam részéről, amit be akar hajtani, kényszervállalkozóktól és mindenkitől. Cserébe mit is ad? Információnyújtás, több helyről megfinanszírizott konferenciákon való ingyenes részvételt ahol sekunder infokat kap az ember semmi mást. Továbbá pénzes képséseket ajánl piaci alapon. Nagy dolog, mondhatom.

    11. Szolgáltatás: lényegét tekintve az ingyenesen az internetről bszerezhető információkon kívül semmit nem tudnak nyújtani. Mikor a helyi kamarával kerültem kapcsolatban hasonló volt a helyzet. Érdekképviselet mikrovállalkozóknak: ne vcceljünk már.

    12. Amúgy pedig igen, volt komcsik és azok rokonaik, gyerekeik bujtatott munkahelyeit nem igazán szeretne sem részben, sem egészben megfinanszírozni az ember. Sajnos azonban így is kénytelenek vagyunk, mivel ma is sokan azok "dolgoznak" a kamarákban országos szinten. Valljuk be, így van! Pedig már éppen eleget élősködtek rajtunk. Most kamara mőgé bújva "segítik" a KKV-kat. Nagyon szép feladat.

    13. A kamara a jelenlegi vezetésésvel egy olyan struktúra amely az állami finanszírozás felélése mellett a saját kis geszetnyéjét kapargatja. Örül, ha meg tudja magát finanszírozni. Viszont a kamarák tetején ülők kellemes életszinvonalon meg tudnak élni belőle már vagy 20 éve.

    14. Esetleg ingynes tagság egy egyablakos rendszerben nem lenne a mai igényeknek megfelelő megoldás? A nagyok úgyis bent vannak és fizetnek. A kicsik nem akarnak belépni és teljes joggal lehúzásnak élik meg a kötelező tagságot.

    15. Mi lenne ha a ezt a 100 milliós bevételt az életerős multiktól szedné le az állam és ingyenesen zogáltatna a segítségre szoruló kicsiknak, ha már annyira érdeket akar képviselni a Kamara? Éppen a segítségre szorulókat kötelezi újab sarc befizetésésre? Miért?

    16. A Kamarák vezetés mennyire van bebetonozva? Ez is olyan, min az MSZP, hogy jól megfiatalodik, de az öregek azért beülnek a parlamentbe még egy 4 évre?

    17. Nem olyan biznisz ez is mint az un. "szakszervezetek" akik szintén érdeket képviselnek havi milliós fizetésekért. Főleg a saját maguk érdekét?
    Az eddgi tapasztalataim alapján IGEN.

    18. Amíg az állam a kisválalkozó 60%-át nyeli le és fizeti azzal saját adósságát és ezt úgy teszi, hogy minden nyomorult kisvállakozóval egy kitalát összeg után szedi be - igazi minimálbéres kénszervállalkozások, mint festő-mázoló, vattacukor árus, nyelvtanár, stb nem állandó bevétellel - és addig amig az ÁFÁ-ra rátenyerel, de nem érdekli, hogy a vállalkozó megkata-e a pénzét, addig itt senki ne beszéljen semmilyen érdekképvilseletről, meg támogatásról.

    19. Inkább nevezzük nevén a dolgokat. Bár ez ritkaságszámban meg az elmúlt 60 évben Magyarországon. Az eladósított, ezért vérszívásból élő, a befizetéseket azonnal külföldi bankoknak utaló államgépezet egy olyan intézményének megfinanszírozásával próbálkoznak a kötelező tagság újbóli bevezetésésvel, mely eddig semmit nem tett a hazai kis és mirovállakozásokért, vagy ha eseteg igen, akkor az egyáltalán és semmilyen szinten nem érezhető egy vaóban a miminálbért megtermelni alig képes mikrovállakozás szempontából.

    20. Nézzük csak az eredeményeket: Világ és EU szinten a magyar adórendszer a legdrasztikusabban elvonó adórendszer úgy, hogy a befolyt adóból töredék a visszatérő pénz. Országos szinten: Míg a külfföldi multik 2-6 millió Ft-ot kapnak munkahelyeremtésésrt amellett, hogy rögtön kiviszi a bevételét, addog a kisvállakozókat 20 éve arányosan a legdurvább adókkal súlytja a vérszívó állam és egy fillért nem kapnak munkahelyteremtésre csak úgy. Megyei szint: Baranya megye az utolsó GDP arányosan a megyék között.
    Továbbá: a hazai vállakozások adminisztrációs terhei időban és pénzben a világon a legmagasabbak.
    Továbbá: mi az, hogy egy kitalált összeg után kell adózniuk és éppen a legkisebbeknek? Ezt a beteg és irreális dolog nem zavaja a kamarát 20 éve? Még egyszer sem hallottam, hogy tiltakozott volna ellene, pedig mennyire vállakozsellenes állapot. Ezért dolgoznak feketén az emeberek, ezért ügyeskednek és élnek vissza a jogszabályi környezettel. A Kamarának ez nem tűnt fel a nagy érdekképviselet közepette már 20 éve?


    20. Ezek után további pénzt kérni pofátlanság és vállakozásellenes dolog. csak az intézméyn túléését szolgálja, az pedig a kamarák saját érdeke amíg ilyen "munkát" végeznek.

    A kamara által hangoztatott piacgazdaság így értékelné a kamara eddigi teljesítményét. A befizetésekből nem képes megélni, így felesleges intézmény. Vagy nem ez a kapitalizmus? Hát igen az állami köldök. Próbáljon olyat csinálni amit megfize a piac és ne vérszívásból éljen. Ezzel csak megmérgezi a vállakozó és a kamara kapcsolatát és véglegesen elhitelteleníti az amúgy sem működő kamarai rendszert. Jelenleg bohockodás és szinjáték az egész és ezt szerintem a kamar is érzi valahol.

    Nekem ez a szubjektív élményem és véleméynem a kamarákról, meg a kötelező sarcról. Becsületesebb lenne valami extra adónak nevezni, de ugyan hol is van már a becsület ebben a vérszívó, a bankokráciát kiszolgáló a magyar embert csak szavakban segítő rendszerben? Meg aztán hogy nézne ki egy extra adó egy szuper vállakozóbarát adócsökkentő rndszerben? Csúnyán, de ez van úgy látszik.

Új hozzászólás