Szó bennszakad, hang fennakad: fizetős lesz a kertvárosi elkerülő út...

2014. november 26. szerda 22:31

Szó bennszakad, hang fennakad: fizetős lesz a kertvárosi elkerülő út...

Fogadják gratulációnkat az illetékesek: ami a legtöbb nagyvárosban ingyenes, Pécsett nem lesz az - hacsak jó hangosan ki nem verjük a balhét. (De lehet, hogy most már az is kevés.) A szaktárca megerősítette értesülésünket, fizetni kell majd a kertvárosi elkerülő használatáért. De vajon ki lesz hajlandó erre azok közül, akik nem eleve a sztrádán jönnek? Az pedig már csak hab a tortán, hogy a belengetett idén karácsony helyett immár jövő nyár az átadás új céldátuma. 

A fővárosi körgyűrűt, a Győrt, Miskolcot és többek között a Szekszárdot elkerülő autópálya-szakaszt is ingyen használhatják az autósok, a Pécsett épülő, kertvárosi elkerülő útként ismert aszfaltcsíkot viszont csak azok vehetik majd igénybe, akik matricát vásárolnak. Arzt Gergely, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs vezetője megerősítette a Pécsi Újság.hu erről szóló értesülését. 

Ráadásul csúszik is

Bár korábban határozottan cáfolták a beruházás irányítói, hogy nem készül el a beígért karácsonyi határidőre az elkerülő, a közelmúltban elismerték, csúszásban vannak a kivitelezők. Idén karácsony helyett már jövő június az új céldátum.

- A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem tervezi a díjmentesen igénybe vehető útszakaszok körének bővítését. A Pécs déli elkerülő az e-útdíjas és e-matricás rendszerben is fizetős M60 folytatásaként épül meg - közölte.

- A teherautók számára nemcsak a közvetlenül kapcsolódó hálózati elem, hanem a ráhordó szakaszok is nagyrészt díjkötelesek. A kérdéses út díjmentesítése a felsorolt okokból nem valószínűsíthető. Várhatóan fizetős szakaszként épülhet meg akár már 2018 végére az M6 befejező, Bóly-Ivándárda közötti szakasza is - tette hozzá.

Utóbbi nem okoz semmiféle meglepetést, az viszont, hogy a sztráda városi szakaszának használatáért fizetni kell majd, annál inkább.

Kérdés ugyanis, hogy azok közül, akik nem eleve az autópályán érkeznek - azaz többek között a pécsiek -, hányan lesznek hajlandók matricát vásárolni ezért. (Ami jelenleg személykocsik esetében tíz napra majd' háromezerbe kerül, egy évre pedig csaknem negyvenháromezerbe).

Nem kell hozzá kristálygömb, hogy megjósoljuk: aligha sokan, vagyis a helybeliek minden bizonnyal az eddig is használt egérutakat részesítik előnyben majd, tehát a zsúfolt útszakaszok továbbra is azok maradnak.

Gratulálunk a döntéshozóknak.

P. P. - P. Zs. - Fotó: Dittrich Éva