Órát lehet igazítani a Pécs-Budapest InterCity járathoz, szinte megszűntek a késések

2016. december 01. csütörtök 13:54

Órát lehet igazítani a Pécs-Budapest InterCity járathoz, szinte megszűntek a késések

Néhány évvel ezelőtt még rendszeresek voltak a jelentős késések a Pécs és Budapest között közlekedő InterCity (IC) vonatok esetében. A vágányfelújításoknak köszönhetően mostanra nagyot fordult a világ, pontatlanságok már csak elvétve fordulnak elő. Egyre többen vissza is találnak a vasútra.

Úgy néz ki, megérte a sok vonatpótló buszozás a Pécs-Budapest vonalon közlekedőknek. Emlékezhetünk rá, az elmúlt esztendőkben több alkalommal is teljesen lezártak egy-egy szakaszt, így a két város közti távolságot több mint négy óra alatt, két átszállással lehetett leküzdeni. Ugyan az évek óta meglévő, nagyjából három órás menetidő nem változott, az IC-k pontossá váltak, így a rendbe hozott síneken manapság már a gyakorlatban is annyi időt kell szánni az utazásra, amennyi a menetrendben szerepel.

A Magyar Államvasutak (MÁV) hírportálunknak küldött tájékoztatásából kiderül, „a Budapest-Pécs InterCity vonatok pontossága folyamatosan és jelentősen növekszik, az idei menetrendszerűség közel 94 százalékos". Azaz csak a vonatok hat százaléka ér be a tervezettnél később a végállomásra. Az arányt - tették hozzá - 2012. óta csaknem 30 százalékponttal sikerült javítani, idén pedig 5 százalékponttal javult a menetrendszerűség a tavalyi adatokhoz képest.

Kiemelték, a vonalon több alkalommal felújítást végeztek a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében, illetve a sín- és ágyazatcsere sem maradt el a kritikus pontokon.

A kiszámíthatatlan menetidő, illetve a vonatpótlás a mögöttünk hagyott pár évben az utasok jelentős részét elriasztotta a Pécs-Budapest vasútvonaltól. A pontosabb járatok ezen a tendencián fordítani tudtak: míg tavaly az első tíz hónapban 719 ezren, addig idén október végéig 781 ezren váltottak jegyet az IC-kre.

Eljönnek végre Pécsig?

A szokásokhoz híven decemberben új menetrend lép életbe. A baranyaiak már régóta szeretnék elérni, hogy a jelenleg Budapestről csak Dombóvárig közlekedő modern, Flirt motorvonatok városunkig közlekedjenek. Érdeklődtünk, hogy tervezi-e ezt a MÁV, ám ezzel kapcsolatban csak december közepén adnak tájékoztatást. Addig csak reménykedhetünk.

Mint a vasúttársaságtól megtudtuk, a fővonalhoz hasonlóan Baranyában egyedül a Pécs-Villány-Mohács vonalon nőtt még az utasok száma - három év alatt 300 ezerről 312 ezerre.

Máshol azonban csökkenés figyelhető meg: a Pécsről Szigetváron át Barcsig közlekedő járaton tavaly tíz százalékkal kevesebb embert regisztráltak, mint három esztendővel ezelőtt, az utasszám 387 ezer fő körül alakult. Szintén kevesebben robogtak a Szentlőrinc-Sellye vonalon, a személyvonatokról összesen 33 ezren szemlélhették az ormánsági tájat.


Képünkön: utasokból nincs hiány a Pécs-Budapest IC-n. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva (archív)