Önök kérték: gyorsjáratokkal és hosszabb útvonalakkal fejlesztik a pécsi buszközlekedést

2015. november 06. péntek 07:17

Önök kérték: gyorsjáratokkal és hosszabb útvonalakkal fejlesztik a pécsi buszközlekedést

A jövő év első felében lép életbe az új helyi buszmenetrend. A döntéshozók ígérik, figyelembe veszik azt a több mint hétszáz javaslatot, amelyeket a pécsiek küldtek az átalakuló közlekedési koncepcióval kapcsolatban. Javítják a távolabb eső városrészek összeköttetését, valamint gyorsjáratokkal tennék vonzóbbá a buszozást.

Október 15-ig várták az ötleteket az új autóbuszos közlekedési koncepcióval kapcsolatban. A pécsiek szép számban éltek is a lehetőséggel, egy hónap alatt összességében hétszáznál is több javaslat érkezett.

- Az utazók részéről fontos kérés volt az utazási idő csökkentése, amely megvalósulhat akár átszállás nélküli, vagy gyorsjáratok közlekedtetése révén a csúcsforgalmi időszakokban - fogalmazott dr. Bokor Károly, a BIOKOM Nonprofit Kft. Mobilitási Központjának vezetője.

Hozzátette: várhatóan a jövő év első felében új menetrend lép életbe, ehhez pedig felhasználják a pécsiek javaslatait.

Többen buszoznának, ha nem kellene átszállni

A lapunknak nyilatkozó autósok egy része átpártolna a közösségi közlekedésre, ha a távolabbi városrészeket gyorsabban elérnék. A mostani menetrend szerint például az esti órákban eltelik úgy két óra, hogy Mecsekszabolcs, Fehérhegy, valamint Kertváros között egyáltalán nincs közvetlen járat. Többen panaszkodtak a szerintük ritkán közlekedő hétvégi és mecseki járatokra is. Az új menetrenddel a problémák egy része vélhetően megoldódik.

- Az egyetemi negyed és a klinikai tömb jobb megközelítését gyors- és közvetlen járatok működtetésével érjük el, de javítunk a keleti városrész és Kertváros, valamint a belváros közvetlen elérhetőségén is - mondta.

Kérdésünkre közölte, új buszjáratok indítása is tervben van. Ezek elsősorban az átszállás nélküli kapcsolatokat bővítik Egyetemváros és Kertváros, illetve Egyetemváros és Uránváros, továbbá a peremkerületi részek és a nagyobb oktatási intézmények között. A koncepció szerint gyakrabban közlekedő, szóló autóbuszjáratok indulnak majd, amelyek így összességében több férőhelyet és gyakoribb közlekedést biztosítanának.

Hogy pontosan milyen új járatokat vezetnek be (és a régieket miként szabják át), egyelőre nem ismert, a menetrend kialakítása ugyanis még több hónapos munkát igényel. A most beérkezett javaslatok kiértékelésén túl utasszámlálást is végeznek a közeljövőben, de azon se lepődjenek meg a pécsiek, ha kérdőívezés formájában is kikérik a véleményüket.


Képünk illusztráció. 

Palotás P.