Nem akartak újabb zsákutcát, ezért is késik a horvát határig a sztráda meghosszabbítása

2016. szeptember 30. péntek 14:22

Nem akartak újabb zsákutcát, ezért is késik a horvát határig a sztráda meghosszabbítása

A horvátok egyelőre nem folytatják Eszéktől Ivándárdáig az autópálya építését, másrészről az Unió még nem döntött arról, mekkora összeggel támogatja az M6-os meghosszabbítását Bóly és az országhatár között, ezért halasztották a szakasz megépítését 2020-ra - világított rá a döntés hátterére Hargitai János, a térség országgyűlési képviselője, a baranyai fejlesztésekért felelős miniszteri biztos. 

Néhány napja derült ki az aktuális Magyar Közlönyből, hogy a korábban 2018-ra tervezett befejezési határidővel szemben 2020-at tűzte ki célul a kormány a Bóly és Ivándárda között vezető autópálya-szakasz megépítésére. Vagyis az eredeti tervekkel ellentétben az M6-os sztráda meghosszabbításához jövőre biztosan nem fognak hozzá.

- Az országok közötti autópálya-összeköttetések megépítését az Unió támogatja, azonban a szóban forgó szakasz esetében még nem készült el a végső összegzés. Tehát az biztos, hogy az EU-tól érkezik pénz a beruházásra, az viszont még nem, hogy mennyi, de ezt a döntést mindenképpen célszerű megvárni - avatta be hírportálunk olvasóit a kormánydöntés hátterébe Hargitai János fideszes országgyűlési képviselő.

Hozzátette, az ilyen és ehhez hasonló építkezések szükségességét adatokkal is alá kell támasztani, jelesül arra vonatkozó előrejelzésekkel is, mekkora lesz majd a forgalom az új szakaszon. S mivel a horvátok részéről - pénzhiány miatt - egyelőre nem mutatkozik hajlandóság a sztráda továbbépítésére Eszéktől a határig, az utat minden bizonnyal csak kevesen használnánk.

- Nem akartunk egy újabb zsákutcát, márpedig a mostani állás szerint az Ivándárdánál véget érő autópálya az lett volna. A kormányzati szándék mindazonáltal nem változott, sor fog kerülni a tizenkilenc kilométeres szakasz megépítésére - mondta Hargitai János.

Amint arról hírt adtunk, a horvátok nyáron bejelentették, Magyarországgal közösen Eszéktől Mohácsig építenék ki a sztrádát.

Zajlanak az előkészületek

A közelmúltban már elkészült az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda szakaszának nyomvonalterve, a környezeti hatástanulmány elkészítését célzó pályázatot ugyancsak kiírták. A 19 kilométer hosszú rész építése 48, 7 milliárd forintba kerül.

- Ennek az ötletnek nincsen realitása, elképzelhetetlennek tartom, hogy módosítsunk a Bóly és Ivándárda között kijelölt, már előkészítés alatt álló nyomvonalon - szögezte le akkor a hírre reagálva Hargitai János.

A MTI tudósítása szerint a horvát közlekedési miniszter, Oleg Butkovic azt mondta, a Pélmonostor - Dráva-híd (Eszék) közötti autópálya-szakaszra már nem jutott pénz. A miniszter szerint az egyedüli megoldás, ha a horvát autópálya-beruházásokat kezelő vállalat, a HAC Magyarországgal közösen próbál uniós finanszírozást szerezni a Dráva híd - Mohács autópálya-szakasz megépítésére az EU operatív programjának 2014-2020-as támogatásából, így az Pélmonostor helyett a magyar határig húzódhatna majd, ameddig Magyarország már megépítette az autópályát (egyébként ez tételesen nem igaz, az M6-os Mohácsot, s a horvát határt sem éri el sehol - a szerk.)

Képünkön: az alagútrendszer bejárata Tolna és Baranya megyék határán.

 

 

M. B.