Marad a buszsáv a Megyerin, azt mondják, bevált, meg azt is, hogy a háborgók tévednek

2017. május 26. péntek 08:19

Marad a buszsáv a Megyerin, azt mondják, bevált, meg azt is, hogy a háborgók tévednek

Átlagosan három-négy perccel rövidült a Megyeri úton közlekedő autóbuszok menetideje, amióta átrajzolták a sávokat. Ugyan egyesek szerint emiatt lényegesen lassabban haladhatnak az autósok, a forgalmi adatok azt mutatják, nem változott a torlódás mértéke.

Több mint egy éve festették fel a kertvárosi Melinda utcától a Vásártérig tartó buszsávot. A csúcsforgalomban rendkívül túlterhelt szakaszon ezt megelőzően csak nagy nehézségek árán vergődtek át a közösségi közlekedés járművei. Az autóbuszok Uránváros felé manapság már könnyedén haladhatnak, ám az autósok egy része szerint ennek súlyos ára van: úgy tapasztalják, személygépkocsival még a korábbiaknál is lassabbá vált a közlekedés.

A közlekedésszervezésért is felelős BIOKOM Nonprofit Kft.-nél megkeresésünkre azt közölték, a kísérleti jelleggel létrehozott buszsáv beváltotta a hozzá fűzött reményeket.

- Minden változtatás eredményét folyamatosan értékeljük, a pécsi szokásoktól eltérő műszaki beavatkozásokat, például a Megyeri úti buszsávot pedig kiemelten kezeljük - nyilatkozta lapunknak Erdős Réka, a cég sajtófelelőse. - A reggeli időszakban átlagosan három-négy perccel gyorsabbak lettek a járatok az adott szakaszon, így a buszok sűrűbben tudnak indulni - tette hozzá.

Sokan erre kerülnek

Kérdésünkre a BIOKOM-nál közölték, a Megyeri úton tapasztalható, korábbinál nagyobb forgalom összefügghet az Árpád (közismertebb nevén egypúpú) felüljárón végzett munkálatokkal. Az autósok egy jelentős része ugyanis erre kerül, ám ez csak „még inkább a buszsáv szükségességét támasztja alá".

Mint elmondták, a buszsávnak köszönhetően vezethették be tavaly ősszel a tanév ideje alatt közlekedő 155-ös gyorsított járatot, amellyel „évtizedes hiányt" pótoltak.
A BIOKOM számai azt mutatják, a csúcsforgalomban tapasztalható torlódás mértéke nem változott az elmúlt időszakban. Már csak azért sem - szögezték le -, mert a személyautók által használható sávok száma nem csökkent.

A cég munkatársai azt tapasztalják, hogy az autóvezetők előzékenyek a buszokkal, így „a közösségi közlekedés előnye forgalmi konfliktus nélkül teljesül".

A buszsáv tehát marad.

Palotás Péter - Fotó: Kálmándy Ferenc