Marad a buszsáv a Megyerin, azt mondják, bevált, meg azt is, hogy a háborgók tévednek
2017. május 26. péntek 08:19
Átlagosan három-négy perccel rövidült a Megyeri úton közlekedő autóbuszok menetideje, amióta átrajzolták a sávokat. Ugyan egyesek szerint emiatt lényegesen lassabban haladhatnak az autósok, a forgalmi adatok azt mutatják, nem változott a torlódás mértéke.
Több mint egy éve festették fel a kertvárosi Melinda utcától a Vásártérig tartó buszsávot. A csúcsforgalomban rendkívül túlterhelt szakaszon ezt megelőzően csak nagy nehézségek árán vergődtek át a közösségi közlekedés járművei. Az autóbuszok Uránváros felé manapság már könnyedén haladhatnak, ám az autósok egy része szerint ennek súlyos ára van: úgy tapasztalják, személygépkocsival még a korábbiaknál is lassabbá vált a közlekedés.
A közlekedésszervezésért is felelős BIOKOM Nonprofit Kft.-nél megkeresésünkre azt közölték, a kísérleti jelleggel létrehozott buszsáv beváltotta a hozzá fűzött reményeket.
- Minden változtatás eredményét folyamatosan értékeljük, a pécsi szokásoktól eltérő műszaki beavatkozásokat, például a Megyeri úti buszsávot pedig kiemelten kezeljük - nyilatkozta lapunknak Erdős Réka, a cég sajtófelelőse. - A reggeli időszakban átlagosan három-négy perccel gyorsabbak lettek a járatok az adott szakaszon, így a buszok sűrűbben tudnak indulni - tette hozzá.
Sokan erre kerülnek
Kérdésünkre a BIOKOM-nál közölték, a Megyeri úton tapasztalható, korábbinál nagyobb forgalom összefügghet az Árpád (közismertebb nevén egypúpú) felüljárón végzett munkálatokkal. Az autósok egy jelentős része ugyanis erre kerül, ám ez csak „még inkább a buszsáv szükségességét támasztja alá".
Mint elmondták, a buszsávnak köszönhetően vezethették be tavaly ősszel a tanév ideje alatt közlekedő 155-ös gyorsított járatot, amellyel „évtizedes hiányt" pótoltak.
A BIOKOM számai azt mutatják, a csúcsforgalomban tapasztalható torlódás mértéke nem változott az elmúlt időszakban. Már csak azért sem - szögezték le -, mert a személyautók által használható sávok száma nem csökkent.
A cég munkatársai azt tapasztalják, hogy az autóvezetők előzékenyek a buszokkal, így „a közösségi közlekedés előnye forgalmi konfliktus nélkül teljesül".
A buszsáv tehát marad.
Palotás Péter - Fotó: Kálmándy Ferenc
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Május első hetében adják át az M6-os...
- Benzint próbált leszívni, súlyosan...
- Szili Katalin: meg kell őriznünk a...
- Konkoly Zsófia Európa-bajnok 100...
- Egyre nagyobb pénztárcára van...
- Ünnepelnek a rendőrök, szerdán...
- Lezárult az eljárás, van nyertese a...
- Együttműködik az OTP és az egyetem,...
- Mesterséges intelligencia is segít...
- Állatorvosi ügyelet a hétvégén...