Kör-IC a Dél-Dunántúlon?
2010. április 07. szerda 20:27

Az elképzelések szerint új vasúti szárnyvonalat építenének ki Mohács és Palotabozsok között, valamint mintegy kilenc kilométernyi, utóbbi település és Bátaszék között már meglévő vasúti szakaszt újítanák fel azért, hogy a kistérséget szervesen integrálják a főváros és az Alföld felé tartó vasúthálózatba.
Ez azért is érdekes, mert az utóbbi évek inkább a vonalbezárásokról szóltak, így felmerül a kérdés, hogy honnan jött az ötlet, illetve miért pont most kívánják bővíteni az érintett körzetet.
Szekó József, Mohács polgármestere érdeklődésünkre közölte, hogy amikor szóba került a Villány és a Duna-parti város közötti vasúti szárnyvonal megszüntetése, akkor a regionális közlekedésszervező iroda munkatársaival együttműködve készítettek egy szakmai anyagot, amelyben a térség vasúti közlekedését elemezték, és amelyben arra a következtetésre jutottak, hogy nem megszüntetni, hanem sokkal inkább fejleszteni kellene az érintett körzetet, hiszen abban komoly lehetőségek vannak mind a települések, mind a közlekedési infrastruktúra vonatkozásában.
A javaslatban olvasható elképzelés szerint „a szűkös fejlesztési források koncentrált, rendszerszinten optimalizált felhasználásával a jelenleginél lényegesen nagyobb szabadságfokú logisztikai lehetőségeket biztosítana a vasúti közlekedés megszervezésére és lebonyolítására, nem utolsósorban pedig új területeket és a közvetlen budapesti eljutástól mindmáig részben vagy egészében elzárt utastömeget kapcsolna be a közösségi közlekedésbe".
A fejlesztés során 15 km új vasútvonal épülne, valamint mintegy 9 km meglévő, de szünetelő forgalmú pályaszakasz újulna meg, 100 km/h pályasebesség elérésével. A beruházás becsült összértéke 30 és 50 milliárd forint közötti. (A tanulmány összehasonlításképpen leszögezi, hogy a MÁV 2013-ig 240 milliárd forintnyi EU-s forrást biztosít a jó állapotban lévő és kétvágányú Budapest-Szolnok-Debrecen vonal felújítására.)
Amennyiben a koncepció megvalósulna, akkor a régióban bevezetésre kerülhetne az Alföldön már alkalmazott „kör-IC" forgalom, azaz az érintett kistérségek számára közvetlen elérési lehetőséget biztosítana Budapest és Pécs felé, amellett, hogy mintegy kétszeresére növekedne a potenciális utazóközönség létszáma.
Képünk illusztráció.
HLB - Fotó: Dittrich Éva
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Tűz ütött ki Pécsett, egy kertvárosi...
- Lesodródott egy autó Lánycsók...
- Ha ilyen jégkrémet vett, meg ne egye,...
- Applikációval intézhetik egyszerűen...
- Több százan vettek részt a Pécs és...
- Szirénázó mentőautóval ütközött egy...
- Vigyázzunk a sünikre a tavaszi kerti...
- Elismeréseket adtak át a mentők napja...
- Vasárnap már ismét szükség lehet az...
- Dobrev Klára úgy érzi, eljött az ő...