Horváth Zoltán sorsa kérdéses, kaposvári központú lesz az új regionális Volán-társaság

2012. október 13. szombat 10:21

Horváth Zoltán sorsa kérdéses, kaposvári központú lesz az új regionális Volán-társaság

Megszületett ugyan a kormánydöntés arról, hogy kik irányítják majd a létrehozandó hét regionális Volán-társaságot, azt azonban még nem tudni, hogy a közúti közösségi közlekedés átalakításának folyamata során mikor szűnik meg - ha megszűnik egyáltalán - a pécsi székhelyű Pannon Volán. A küszöbön álló változások kapcsán kerestük Horváth Zoltán vezérigazgatót, ám ő nem kívánt nyilatkozni az ügyben. Maga helyett Bebics Jánost, a Kapos Volán főnökét - és korábbi személyszállítási igazgatóját - ajánlotta, mondván, tudomása szerint ő jogosult felvilágosítást adni e kérdésben.

Horváth tévedett, mivel Bebics is elhárította érdeklődésünket... Annyi viszont már tudható, hogy Bebics lett a kaposvári központú társaság vezérigazgatója.

A közösségi közlekedés megújítására vonatkozó kormányzati törekvések között már korábban is felmerült a helyközi közlekedés reformja. Ennek egyik jeleként már májusban felreppentek a hírek arról, hogy a jelenleg 24 kisebb-nagyobb Volán-társaságból hét regionális vállalatot hoznak létre. A kérdés már csak az, hogy milyen megoldás révén. Azt ugyanis még nem döntötték el az illetékesek, hogy összevonással, megszüntetéssel vagy egyéb módon hozzák-e létre a társaságokat.

Az már biztos, hogy a dél-dunántúli régióban működő vállalat központja Kaposváron lesz, s az is, hogy Bebics János, a Kapos Volán pár napja kinevezett új vezérigazgatója irányítja majd. (Korábban az előző vezetőt, Gál Zoltánt tartották esélyesnek a posztra.) A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által koordinált intézkedés-sorozatot illetően az is napvilágot látott már, hogy a dél-dunántúli régióban az eddig a Gemenc Volán Zrt., a Kapos Volán Zrt. és a Pannon Volán Zrt. által közlekedtetett járatokat érinti majd a struktúraváltás.

A Kapos Volán számokban

A társaság jelenleg 225 autóbusszal szolgálja a közösségi közlekedést több mint hatszáz munkatárssal. A huszonnégy Volán-társaság közül a jelentősebb teljesítmény-mutatók alapján a középmezőnyben helyezkedik el. 2011-ben a cég adózás előtt eredménye 883 millió, mérleg szerinti eredménye 170 millió forint volt. A társaság rövid-, illetve hosszú lejáratú kötelezettsége a tavalyi évzáráskor 1,1 milliárd forintot tett ki.

A változásokról szerettük volna megtudni Horváth Zoltán, a Pannon Volán vezérigazgatójának véleményét, ám ő elhárította érdeklődésünket, mondván, nem jogosult nyilatkozni. Ugyanezt mondta Bebics János is, aki hozzátette, hogy keressük meg az illetékes államtitkárságot. A Hegmanné Nemes Sára vagyonpolitikáért felelős államtitkár asszony által vezetett hivatal a feltett kérdéseinkre azonban cikkünk megjelenéséig nem válaszolt.

Azt tehát nem sikerült megtudnunk, hogy az átszervezés mennyiben érintené a Pannon Volánt, milyen szervezeti átalakításokat kell végrehajtani a pécsi cégnél, és hogy mi lesz a mostani vezér, Horváth Zoltán (volt pécsi alpolgármester) sorsa.

H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva