Hol együnk, igyunk Uránvárosban? - Tegye hozzá a kedvencét!

2011. augusztus 04. csütörtök 10:34

Az uránvárosi panelházak közötti nyári nyugalomban nem esik jobban más, mint egy étterem vagy kávézó teraszán elfogyasztott jó pohár sör, kávé vagy könnyű déli ebéd. Uránvárosban is megtalálhatjuk, amit megkívánunk, az elegánsabb étteremtől a füstös presszóig. A teljesség igénye nélkül összeválogattunk néhány helyet, amelyet magunk is kedvelünk.

Randevúk és esti zenés mulatságok egykor meghatározó helyszínének, az Olympia Bárnak helyén működik az Olympia Étterem-Pizzéria és vele egy épületben a Kocka Söröző, melyek már kevésbé jelentik a közösségi élet olyan színterét, mint a híres pécsi bár az uránbányász időkben. A bányák bezárásával Uránváros szerepének változása mellett a vendéglátó- és szolgáltató helyek is átalakultak. Kisebb a verseny, mint a kávézókban, éttermekben és pékségekben bővelkedő belvárosban, ami ugyanakkor lehetőséget is hordoz magában a jövőre nézve.

Ha pizza, akkor Grappa, vallják a helyiek. Az idén kibővült pizzéria terasza benyúlik az EKF-évben felújított uránvárosi főtérre, ahol kellemes kilátás mellett kávézhatunk is. Ha sietős a dolgunk, a mellette lévő pékségben vásárolhatunk friss péksüteményt, s hozzá tejárut. Ezt megtehetjük a Mecsek Áruházzal szemben, a buszmegállók mögötti Aranycipóban is, ahol saját sütésű zsemléből készült, laktató szendvicsekkel az ebéd is gyorsan elintézhető.

Étteremből is van a közelben választék. Az olaszos ételeket is kínáló Piccola-Perla Étterem terasza a 6-os forgalmas, zajos útja mellett fekszik, de az árnyas fák alatt kárpótolhat a hangulat, akit pedig zavar a szmog, be is ülhet. Párhuzamosan a főúttal kifelé haladva, találjuk a Pécsett működő két négycsillagos hotel egyikét, a Laterum Hotelt, ahol napi menü is kapható 700 forintért. Ha van időnk, az Uránvárosi Buszvégállomástól az orfűi út felé lefordulva, a Fekete Lovag Étteremben középkori díszletek között ehetünk, ahol a kávét is fából készült kávéskanállal kavargathatjuk.

Teraszos sörözők, kávézók építése, kialakítása az uránvárosi térrendezés egyik alapkoncepciója volt az elmúlt években. A Szilárd Leó Park közepén így kapott helyet a kávézó-cukrászda Park Pavilon Café is, melynek szűk, sötét belső része helyett inkább tágasabb teraszát válasszuk. A mellette épült játszótér gyermekeinek sem kell ezentúl messze menni fagyiért. A főtéren könnyen helyet találhatunk a Café Garden széles teraszán, ahol öt-hat sörfajta közül is választhatunk.

A környékbeli fiatalok, egyetemisták számára kevés a szórakozóhely Uránvárosban. Az idősebbek és fiatal családosok lakta városrészbe beköltöző hallgatók inkább a belvárosba járnak szórakozni, főként miután 2005-ben a nyolc évig működő legendás Pécsi Egyetemi Klub is megszűnt. A jelenleg felújítás alatt álló Szántó Kollégium környékén inkább esti beszélgetések, sörözések törzshelyeire találhatunk, mint a Kuba Eszpresszó, a Pokol Pub vagy az Endresz György utca kertes és panelházai között megbújó Griff Söröző. A kollégium újbóli megnyitásával 800 egyetemista ismét Uránvárosba költözik majd, ami fellendítheti a városrész vendéglátását és szórakozóhelyeit.

Képünk a Piccola-Perla étteremben készült.