Elkerülő-balhé: vizsgálják, van-e olyan nagyváros, ahol ingyenes - Segítünk a minisztériumnak, itt a lista

2014. december 03. szerda 09:10

Elkerülő-balhé: vizsgálják, van-e olyan nagyváros, ahol ingyenes - Segítünk a minisztériumnak, itt a lista

Az elmúlt héten hoztuk nyilvánosságra azt a széles körben megrökönyödést keltő hírt, amely szerint fizetni kell majd a kertvárosi elkerülő használatáért. Csizi Péter, pécsi országgyűlési képviselő azt mondta munkatársunknak, "ha van olyan nagyváros, ahol ingyenes a települést elkerülő sztrádaszakasz, elfogadhatatlan, hogy Pécsett ne legyen az". Az illetékes minisztériumban most kérésére azt vizsgálják, hol vannak ilyen utak. Szeretnénk segíteni, hátha felgyorsul a folyamat Pesten - ezért a listát most közreadjuk.

Továbbra is megemészthetetlennek tűnik a szaktárca múlt héten elsőként a Pécsi Újságban nyilvánosságra hozott bejelentése, amely szerint fizetni kell majd a kertvárosi elkerülő használatáért.

- A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium nem tervezi a díjmentesen igénybe vehető útszakaszok körének bővítését. A Pécs déli elkerülő az e-útdíjas és e-matricás rendszerben is fizetős M60 folytatásaként épül meg - közölte akkor munkatársunk érdeklődésére Arzt Gergely, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs vezetője.

Mindez nemcsak a „mezei" pécsi autósoknál, de a helyi politikusoknál is kiverte a biztosítékot. Csizi Péter, pécsi fideszes országgyűlési képviselő azóta mozgásba hozta az illetékes gépezetet:

- A napokban felkerestem Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, és azt a kérdést tettem fel neki írásban és szóban is, van-e olyan nagyváros, ahol fizetni kell az autósoknak, ha az elkerülőként funkcionáló autópálya- vagy gyorsforgalmi szakaszt használni szeretnék - közölte a munkatársunkkal a politikus. - Ha akad olyan út, ahol ez nem szükséges, akkor nem fogadjuk el, hogy Pécs negatív kivétel legyen és mindent megteszek annak érdekében, hogy az új útszakaszon mégis ingyenes lehessen a közlekedés. Nem kérünk ugyanis lehetetlent, csak azt, hogy ugyanaz vonatkozzon ránk is, mint más nagyvárosokra. Jövő év május végén adják át az elkerülőt, a táblák várhatóan március környékén kerülnek ki. A vitát tehát addig az időpontig kell elrendezni - tette hozzá.

Az adatgyűjtés tehát folyik a minisztériumban, de úgy döntöttünk - hátha gyorsítani tudjuk ezzel a munkát -segítünk, s közreadjuk, hol nem kell fizetniük az autósoknak, a motorosoknak és a három és fél tonnánál kisebb össztömegű teherautóknak az elkerülők használatáért:

M0 autóút (teljes hosszában), M31 autópálya (teljes hosszában) M1 autópálya Budapest és M0 autóút között, M1 autópálya Biatorbágy és M0 autóút között (csak Budapest felé), M1 autópálya Tatabánya óváros és Tata között, M1 autópálya Győr elkerülő (M19 autóút és 85. sz. főút között), M1 autópálya. Mosonmagyaróvár elkerülő (86. sz. főút és M15 autóút között), M3 autópálya Budapest és M0 autóút között, M3 autópálya Hatvan elkerülő (21. sz. főút és 32. sz. főút között), M3 autópálya. Nyíregyháza elkerülő (4. sz. főút és 403. sz. főút között), M35 autópálya Debrecen elkerülő (354. sz. főút és 4. sz. főút között), M43 autópálya M5 autópálya és az 5. sz. főút között, M5 autópálya. Budapest és M0 autóút (gyáli csomópont) között, M5 autópálya Kecskemét elkerülő (5. sz. főút és 54. sz. főút között), M6 autópálya- M0 autóút és Érdi-tető között, M7 autópálya. Budapest és Érd között, M7 autópálya. Székesfehérvár elkerülő (7. sz. főút és 63. számú főút között), M8 autópálya 6. sz. főút és 51. sz. főút között, M2 autóút Budapest és Vác (12. sz. főút) között, M9 autóút (61. sz. főút jelzés) Kaposvár elkerülő.

P. P. - P. Zs. - Fotó: Dittrich Éva