Beváltak a Tüke Busz új járművei, kényelmesek és strapabíróak - TESZTELTÜK, NÉZZE MEG!

2013. május 16. csütörtök 17:27

Beváltak a Tüke Busz új járművei, kényelmesek és strapabíróak - TESZTELTÜK, NÉZZE MEG!

Kényelmesebbek, a többi busszal összevetve csendesebbnek tűnnek és a szakemberek szerint megbízhatóak és strapabíróak a Tüke Busz Zrt. nemrég forgalomba állított új Credo márkájú buszai. A közlekedési társaság csütörtökön szervezett újságírók számára egy próbautat, ahol a pécsi buszcsere program első lépésének az utazóközönségtől és a buszvezetőktől elmúlt hetekben érkezett tapasztalatairól is beszámoltak.

Új fejlemény, hogy az április közepén forgalomba állított négy autó mellé jövő héten újabb öt érkezik, s csütörtöktől már járják is a pécsi vonalakat. Az utasoktól eddig érkezett tapasztalatok értékelését Paiger István, a Tüke Busz Zrt. beszerzési és fejlesztési vezetője azzal kezdte, a legtöbben annak örültek, hogy magyar gyártású buszok érkeznek a városba. A Credo Citadellek nemcsak teljes egészében magyar fejlesztésű járművek, amelyek gyártása itthoni munkahelyeket teremt, hanem összeszerelésükhöz is mintegy 70 magyar gyártó szállít alkatrészeket.


NÉZZE MEG A PRÓBAÚTRÓL KÉSZÜLT GALÉRIÁNKAT:



Lássuk a Credo Citadell 12 típusú alacsonypadlós városi szóló autóbusz műszaki paramétereit!

A majdnem tizenkét méter hosszú, 6700 köbcentis motor által hajtott jármű összesen 105 utast tud szállítani. A harminc ülőhely mellett egy kerekesszék elhelyezésére is van lehetőség. Ugyancsak növeli a komfortérzetet, hogy a buszok teljes hosszukban alacsonypadlósak, s így megfelelnek az esélyegyenlőségi követelményeknek is. A mozgáskorlátozottak mellett a babakocsival közlekedő kismamák számára is kényelmesek.

- A Credo buszok rozsdamentes alapanyagokból készülnek, megbízhatóak, strapabíróak és kiválóan megfelelnek a pécsi útviszonyok jelentette kihívásoknak. A legnehezebb vonalakon teszteltük a járműveket - így Paiger István.

Ugyancsak újdonság, hogy a járművek klímával rendelkeznek, így nemcsak a nyári kánikulában üdítő, a téli hidegben pedig kellemes ezekre a buszokra szállni.

Az új Credók fogyasztása 40 liter száz kilométeren, ami öt literrel kevesebb az Ikaruszokénál és tíz literrel kedvezőbb a Mercedesekénél. Mindez környezetvédelmi szempontból sem lényegtelen, mivel az Ikaruszokkal összehasonlítva sokkal kisebb ezen járművek károsanyag-kibocsátása.

Azonban volt néhány változtatás, amelyet a sofőrök, illetve az utasok javasoltak a Tüke Busz Zrt.-nek. Egyebek mellett külön beállították az ajtók nyitási és zárási sebességét, visszavettek a leszállásjelző hangerejéből, annak gombjait pedig hamarosan a jelenlegi derékmagasságból némileg feljebb emelik.

A jövő héten is bővülő pécsi buszcsere program keretében Paiger István elmondása szerint legkésőbb idén szeptemberig további húsz új autóbusz áll forgalomba. A Kravtex-Kühne csoport Győrben folyamatosan gyártja a vadonatúj buszokat, kifejezetten a pécsi utasok igényei szerint.

B. G. - Fotók: Dittrich Éva