A magyar alma népszerűsítéséért kampányolnak

2016. október 27. csütörtök 14:30

A magyar alma népszerűsítéséért kampányolnak

Elindult a magyar alma fogyasztását és vásárlását ösztönző promóciós kampány, a Most harapjon rá! - jelentette be a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Czerván György hozzátette: az országban 7500 termelő foglalkozik almatermesztéssel, Magyarország pedig a hatodik legnagyobb, 32 800 hektáros almaültetvénnyel rendelkezik az Európai Unióban.

Az eseményen kiadott közlemény szerint a december 10-ig tartó kampányban hét kereskedelmi áruházlánc - Aldi, Auchan, CBA, Lidl, Metro, Spar, Tesco - fővárosi és vidéki üzleteiben ismerhetik, kóstolhatják és vásárolhatják meg a fogyasztók a kiváló minőségű magyar almákat.

Az államtitkár hangsúlyozta: a magyar lakosság korábban évente 30 kilogramm almát fogyasztott fejenként, ez a mennyiség mára a felére csökkent.

A kormány a fogyasztás ösztönzésére az idei tanévben is meghirdette az iskolagyümölcs- és iskolazöldség-programot, amelyhez 2157 iskola, 551,5 ezer tanulóval csatlakozott, megvalósítására mintegy 4 milliárd forint európai uniós és hazai támogatás áll rendelkezésre. A program körülbelül 3 ezer tonna almának jelent biztos piacot évente - ismertette Czerván György.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke hangsúlyozta: Európában évente átlagosan 12 millió tonna almát takarítanak be, Magyarországon az idén ez a mennyiség várhatóan 500 ezer tonna lesz. A megtermett alma 30 százaléka étkezési alma, 70 százalékát pedig az ipar használja fel - jegyezte meg.

Amikor a magyar fogyasztó magyar almát vásárol munkahelyeket őriz meg, segíti a gazdálkodókat - jelentette ki a NAK elnöke.

Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum elnöke azt emelte ki: ez a kampány az első olyan szintű együttműködés, amelyben gyakorlatilag az összes érintett szakmai szervezet és legnagyobb létszámú kiskereskedelmi áruházlánc részt vesz.

Jordán László, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonági Hivatal (Nébih) elnökhelyettesének szavai szerint a hivatal ih elkötelezett amellett, hogy a vásárlók kosarába egészséges, biztonságos és kiváló minőségű termékek kerüljenek. A hivatalnak erre két eszköze van: a hatósági ellenőrzés, illetve a tudatos fogyasztó felkészítése, a vásárlók segítése az eligazodásban a termékkínálatban.

Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének az elnöke az alma egészségre gyakorolt jótékony hatásai közül példaként említette, hogy szerepe van a C-vitamin pótlásban, és tartalmaz káliumot is, de a szervezet számára fontos az alma rosttartalma is.

A kampány az Agrármarketing Centrum, az FM, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács, a NAK, valamint a Nébih együttműködésével jött létre.

MTI