ZSKN: új vezetési koncepció (1.)

2010. július 02. péntek 19:00

Mint arról elsőként beszámoltunk, június 10-e óta két ügyvezető dolgozik a Zsolnay Kulturális Negyedet (ZSKN) működtető Zsolnay Örökség Kezelő Kft. élén. Bozóky Anita, a Pécs/Sopianae Örökség Nonprofit Kft. vezetője és Ruzsa Csaba, a Pécs2010 Menedzsmentközpont igazgatója különböző területek irányításáért és koordinálásáért felelnek. Mivel teltek első napjaik új munkahelyükön, illetve milyen koncepció mentén szándékoznak tevékenykedni a kulturális életet hosszú távra meghatározó negyed életében? Erről kérdeztük őket. (Ruzsa Csaba nyilatkozatát holnap közöljük.)

A két vezető megbízatása egyelőre az EKF-projekt végéig, azaz az idei év utolsó napjáig szól. A mintegy fél esztendő alatt számos, folyamatban lévő projektelem fejeződik be, tehát felmerül a kérdés, hogyan tudják összefogni és milyen perspektívát tudnak adni azoknak a beruházásoknak, amelyek meghatározóak lehetnek? Elsőként Bozóky Anita válaszolt a kérdéseinkre.



-Június 10-e óta ketten irányítják a kulturális negyedet üzemeltető céget. Ön a kulturális, művészeti és örökségvédelmi feladatokért felel. Mik voltak az első intézkedései?
-
Intenzíven telnek a napjaim A folyamatban lévő ügyek mellett - mint pl. a Gyugyi-gyűjtemény körüli feladatok átvétele - az első „intézkedések" között cégjogi teendők a Pécs/Sopianae Örökség Nonprofit Kft. és a Zsolnay Örökség Nonprofit Kft. átalakítási lehetőségének a megvizsgálása volt.

- Milyen elvárásokat fogalmazott meg a negyeddel kapcsolatban?
-
A Negyeddel szemben nincsenek elvárásaim, csak rajzolódó elképzeléseim: egy élő, pezsgő, sokszínű, XXI. századi, de mégis értékeket őrző kulturális központ; amiben Zsolnay egyedülálló öröksége össze tud kapcsolódni a fiatalos, lendületes, kortárs innovációval, trendekkel, elevenséggel.

- Milyen gyakran, illetve történik-e egyáltalán egyeztetés Ruzsa Csabával, a másik ügyvezetővel?
-
Természetesen Ruzsa Csabával, Komor Istvánnal, és számos intézményvezetővel is elkezdődtek az egyeztetések. A mai világban a gyakori egyeztetés nem probléma.

- Milyen célkitűzései vannak?
-
A koncepció és a stratégia kialakítása most van folyamatban, illetve egyeztetés alatt a városházával. Hiszem, hogy a Negyed egyszeri, megismételhetetlen és térséghez kapcsolódó vonzerővé válhat.

- Milyen eredményt vár, mivel lenne elégedett december 31-én?
-
Látni kell, nagyon rövid az idő, az üzemeltetői munkának az átadás előtt jó egy évvel meg kellett volna kezdődnie. Egy rendezvény, konferencia, hangverseny megszervezése nem egyik hónapról a másikra történik emberállomány, előzetes költségvetés nélkül, és még most is formálódó terek mentén. Ebben a félévben nagyon fontos feladat az üzemeltető képviselete az építkezéseken a kivitelező mellett, hiszen most lehet kialakítani, hogy egy fogadópult vagy egy gyengeáram-elvezetés hol kap helyet. Másrészt elégedett leszek, ha december 31-ig lezajlik a két cég átalakulása, feláll egy szervezeti struktúra, kialakul egy rendezvénynaptár, megkezdődik a marketingmunka, létrejön egy új beléptető és jegykezelési rendszer; lezajlanak és eredményesek a beköltöző intézményekkel való egyeztetések.

- Mi lesz a megbízatás határidejének lejárta után? Lehet-e már erről valamit tudni?
-
Hát egy-két dolog biztos: a működés egészében kell gondolkodni, és a jelenben kell cselekedni. A megbízásom határidejekor az ítéletet feletteseim és a kommentelők meghozzák; de Élet - azután is van.


H. L. B. - Fotó: Maletics László