APEH: bővült az elektronikus ügyintézés

2008. június 17. kedd 14:12

Az APEH Dél-dunántúli Regionális Igazgatóságának közleménye:

„Az idei évtől már fizetési könnyítésre és mérséklésre irányuló kérelmet is lehet elektronikusan benyújtani az APEH-hez. Ehhez egy, az adóhivatal által biztosított szoftver letöltésére és ügyfélkapus regisztrációra van szükség.

Júniustól megnyílt a papíralapon kiadott APEH-igazolások eredetiségének elektronikus ellenőrzési lehetősége is. Az Interneten intézhető adóügyek folyamatos bővítésével az adózók ügyintézését szeretné gyorsabbá és kényelmesebbé tenni az APEH.

Fizetési könnyítés: már interneten is

Ettől az évtől kezdődően már elektronikus úton is fogadja az APEH a fizetési könnyítésre, illetve mérséklésre vonatkozó kérelmeket.

Így például az, aki a 2007. évi személyi jövedelemadó bevallásának május 20-ai határidejéig nem tudta rendezni adóhátralékát, fizetési könnyítés iránti kérelmét most már nem csak személyesen az APEH ügyfélszolgálatokon, vagy postai úton, hanem elektronikus úton is benyújthatja, ha bevallási kötelezettségének is elektronikus úton tett eleget.

Az adózó az APEH által biztosított és az internetről letölthető kliensszoftver segítségével, elektronikus úton nyújthatja be a fizetési könnyítési és méltányossági kérelmét, annak módosítását, illetve visszavonását. Az elektronikus adatlapok és kitöltési útmutatók az APEH honlapjáról, a www.apeh.hu címről letölthetők, a nyomtatványkitöltő programok menüpontban, a kérelmek cím alatt.

Az elektronikusan benyújtott kérelem is illetékköteles, amelynek összege 2200 forint, és a Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-01076064 számú adóhatósági eljárási illetékhez kapcsolódó befizetések beszedési számlára kell befizetni.

Adóigazolás eredetiségének elektronikus ellenőrzése

2008 júniustól már interneten is ellenőrizhető az adóhivatal által kiállított adó-, együttes adó-, jövedelem- és illetőségigazolások eredetisége. Az elektronikus úton kiadott igazolások esetében ez a lehetőség korábban is adott volt, mostantól viszont már a papíralapon kiadott igazolások eredetiségét is ellenőrizhetik az adózók.

Erre a www.magyarorszag.hu oldalon az APEH eBEV rendszerben van mód. Az ellenőrzés a kiadott igazolás ügyiratszáma és az igazolás kelte alatt található ellenőrzési azonosító segítségével történik.

Az elektronikus formában kiadott adó- és együttes adóigazolások legkésőbb az igazolás kiadását követő naptól, a papíralapon kiadott adó-, együttes adó-, jövedelem- és illetőségigazolások pedig legkésőbb a kiadásukat követő második naptól ellenőrizhetők az internet segítségével.

Az ügyek elektronikus intézésének feltétele, hogy az adózó, illetőleg az adózó képviselője rendelkezzen ügyfélkapus regisztrációval.

APEH Dél-dunántúli Regionális Igazgatósága"